UCHWAŁA NR XVIII/108/2012 |
UCHWAŁA NR XVIII/108/2012 RADY POWIATU PIŃCZOWSKIEGO z dnia 21 marca 2012 roku w sprawie nadania Statutu dla Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Pińczowie Na podstawie art.12 pkt 11 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym (tj. Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1592 z poźn. zm.) oraz art. 11 ust. 1 i 2, art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz. U. z 2009 roku Nr 157, poz. 1240, z późn. zm.) Rada Powiatu w Pińczowie uchwala co następuje: §1 Uchwala się Statut dla Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Pińczowie stanowiący załącznik do niniejszej uchwały. §2 Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Powiatu Pińczowskiego oraz Dyrektorowi Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Pińczowie. §3 Traci moc uchwała Nr XXXV/191/2006 Rady Powiatu w Pińczowie z dnia 22 czerwca 2006 roku w sprawie uchwalenia Statutu dla Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie oraz uchwała Nr XXXII/168/2009 Rady Powiatu w Pińczowie dnia 29 października 2009 roku w sprawie zmian w statucie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Pińczowie. §4 Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2012 roku. PRZEWODNICZĄCY RADY POWIATU Zbigniew Kierkowski Załącznik do Uchwały NR XVIII/108/2012 Rady Powiatu Pińczowskiego z dnia 21 marca 2012 roku S T A T U T Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Pińczowie I. Postanowienia ogólne §1 Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Pińczowie zwane dalej ,,Centrum" działa na podstawie:
§3 Centrum posiada numer identyfikacyjny REGON 291067808 oraz numer identyfikacji podatkowej ( NIP ) 662-15-54-442 §4 Obszar działania Centrum obejmuje teren powiatu pińczowskiego. § 5 Centrum używa pieczęci: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie 28-400 Pińczów, ul. Zacisze 5 tel. 041 357 60 01, fax 041 357 60 07 NIP 662-15-54-442 REGON 291067808 II. Zadania Centrum §6 1. Powiatowe Centrum jest jednostką organizacyjną powołaną w celu: 1) Realizacji zadań własnych powiatu z zakresu pomocy społecznej 2) Realizacji zadań własnych powiatu z zakresu pieczy zastępczej 3) Realizacji zadań z zakresu pomocy społecznej, zleconych powiatowi z zakresu administracji rządowej 4) Realizacji zadań z zakresu pieczy zstępczej zleconych powiatowi z zakresu administracji rządowej 5) Realizacji zadań powiatu z zakresu rehabilitacji społecznej osób niepełnosprawnych 2. Zadania powiatu w zakresie pieczy zastępczej Starosta wykonuje za pośrednictwem Powiatowego Centrum Pomocy Społecznej jako Organizatora rodzinnej pieczy zastępczej w Powiecie Pińczowskim 3. PCPR realizuje inne zadania Powiatu Pińczowskiego określone w przepisach prawa oraz podejmuje inne działania wynikające z rozeznanych potrzeb. §7 1. Do zadań Powiatowego Centrum w szczególności należą: 1) prowadzenie spraw zawiązanych z zapewnieniem opieki i wychowania – dzieciom 2) działania związane z instytucjonalnymi formami pomocy społecznej i pieczy zstępczej, 3) prowadzenie spraw w zakresie rehabilitacji społecznej osób niepełnosprawnych, 4) realizacja zadań wynikających z rządowych programów pomocy społecznej. 2. Przy realizacji swoich zdań PCPR współpracuje z organami administracji rządowej i samorządowej, organizacjami społecznymi, kościołami i związkami wyznaniowymi , fundacjami, stowarzyszeniami , pracodawcami oraz innymi osobami prawnymi i fizycznymi. §8 Centrum może kierować wnioski o ustalenie niezdolności do pracy, niepełnosprawności i stopnia niepełnosprawności do organów określonych odrębnymi przepisami. §9 Centrum organizuje szkolenie dla rodzin zastępczych, a zwłaszcza dla rodzin niespokrewnionych z dzieckiem oraz zawodowych niespokrewnionych z dzieckiem rodzin zastępczych lub zleca ich przeprowadzenie przez ośrodek adopcyjno – opiekuńczy lub inny podmiot posiadający program szkolenia zatwierdzony przez ministra właściwego ds. zabezpieczenia społecznego. §10 Starosta za pośrednictwem Powiatowego Centrum sprawuje nadzór nad jednostkami organizacyjnymi Powiatu wykonującymi zadania z zakresu pomocy społecznej. §11 Centrum koordynuje realizację powiatowej strategii rozwiązywania problemów społecznych. III. Zasady funkcjonowania Centrum §12
§13
§14
§15 1. Dyrektor PCPR kieruje pracą Centrum i realizuje zadania o których mowa w § 6 niniejszego Statutu, przy pomocy Zastępcy Dyrektora PCPR 2. Zastępcę Dyrektora zatrudnia i zwalnia Dyrektor Centrum w uzgodnieniu z Zarządem Powiatu 3. Zastępca Dyrektora Centrum jest odpowiedzialny w szczególności za zastępstwo Dyrektora we wszystkich czynnościach służbowych w razie urlopu, szkolenia, choroby lub długotrwałej nieobecności w pracy z innych ważnych przyczyn. 4. Szczegółowy zakres obowiązków służbowych Zastępcy Dyrektora reguluje zakres czynności określony przez Dyrektora Centrum. §16 1. W strukturach Centrum Funkcjonuje Powiatowy Zespół d/s Orzekania o Niepełnosprawności, realizujący zadania z zakresu administracji rządowej dotyczące orzekania o niepełnosprawności i stopniu niepełnosprawności. 2. Przewodniczącego i członków Zespołu powołuje Starosta. 3. Stosunek pracy z Przewodniczącym Zespołu nawiązuje Starosta, a z pracownikami Zespołu nawiązuje Dyrektor Centrum. 4. Nadzór nad pracą Zespołu sprawuje Starosta. §17
Szczegółową organizację i zasady funkcjonowania Centrum określa Regulamin Organizacyjny Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Pińczowie uchwalony przez Zarząd Powiatu. IV. Postanowienia końcowe § 19 Zmiany w Statucie dokonuje Rada Powiatu w trybie właściwym dla jego uchwalenia. § 20 Statut wchodzi w życie z dniem jego uchwalenia z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2012 roku.
PRZEWODNICZĄCY RADY POWIATU Zbigniew Kierkowski
|
Powiat Pińczowski |