PROTOKÓŁ NR XXX/2013

Wersja do druku

PROTOKÓŁ NR XXX/2013

z sesji Rady Powiatu w Pińczowie

z dnia 29 kwietnia 2013 roku

 

 

 

Obrady sesji Rady Powiatu rozpoczęły się o godz. 900.

Stan 17 radnych – obecnych 13 radnych.

Lista obecności radnych oraz zaproszonych gości stanowią załączniki nr 1 i 2 do protokołu.

:

 

Proponowany porządek obrad przedstawia się następująco:

1.    Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.

2.    Przyjęcie porządku dziennego obrad.

3.    Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.

4.    Sprawozdanie z wykonania uchwał Rady Powiatu.

5.    Stan zagrożenia przestępczością i jej zwalczanie na terenie powiatu pińczowskiego
w 2012 roku:

-     wystąpienie Prokuratora Rejonowego,

-     dyskusja.

6.    Informacja na temat stanu bezpieczeństwa publicznego i przeciwpożarowego na terenie powiatu:

-     wystąpienie Komendanta Powiatowego Policji w Pińczowie,

-     wystąpienie Komendanta Powiatowego PSP w Pińczowie,

-     opinia Komisji Zdrowia, Opieki Społecznej i Bezpieczeństwa Publicznego,

-     dyskusja.  

7.    Sprawozdanie z działalności Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie:

-     wystąpienie Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie,

-     opinia Komisji Zdrowia, Opieki Społecznej i Bezpieczeństwa Publicznego,

-     dyskusja.

8.    Sprawozdanie Organizatora Rodzinnej Pieczy Zastępczej za 2012 rok:

-     wystąpienie Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie,

-     opinia Komisji Zdrowia, Opieki Społecznej i Bezpieczeństwa Publicznego,

-     dyskusja.

9.    Ocena zasobów pomocy społecznej:

-     wystąpienie Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie,

-     opinia Komisji Zdrowia, Opieki Społecznej i Bezpieczeństwa Publicznego,

-     dyskusja.

10.              Sprawozdanie z działalności Środowiskowego Domu Samopomocy w Pińczowie
za 2012 rok:

-     wystąpienie Prezesa Stowarzyszenia Rozwoju Kulturalno-Gospodarczego Powiatu Pińczowskiego.

-     opinia Komisji Zdrowia, Opieki Społecznej i Bezpieczeństwa Publicznego,

-     dyskusja.

11.              Informacja z realizacji Programu Współpracy  Samorządu Powiatu Pińczowskiego
z Organizacjami Pozarządowymi:

-     wystąpienie Kierownika Wydziału Promocji i Polityki Regionalnej

-     opinia Komisji Rozwoju Gospodarczego, Promocji, Oświaty, Kultury, Turystyki i Sportu,

-     dyskusja,

12.              Podjęcie uchwał:

-     w sprawie zmian w wieloletniej prognozie finansowej na rok 2013 i lata następne,

-     w sprawie zmian w budżecie powiatu na 2013 rok, 

-     w sprawie wyrażenia zgody na wydzierżawienie powierzchni  pod montaż telewizorów  oraz paneli sterujących   w Zespole  Opieki  Zdrowotnej w  Pińczowie,

-     w sprawie zmian w Statucie Domu Pomocy Społecznej w Pińczowie,

-     w sprawie rozwiązania Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Działoszycach
ul. Szkolna 5 oraz likwidacji Liceum Ogólnokształcącego im. Bartosza Głowackiego
i Technikum kształcącego w zawodach – technik informatyk i technik ekonomista.   

13.              Informacja z pracy Zarządu Powiatu.

14.              Interpelacje i zapytania radnych.

15.              Wolne wnioski i oświadczenia radnych.

16.           Zakończenie obrad.

 

 

 

 

Ad.1.

 

Przewodniczący Rady Pan Zbigniew Kierkowski otworzył obrady sesji. Powitał radnych oraz zaproszonych gości. Na podstawie listy obecności stwierdził, że na stan
17 radnych obecnych jest 13 radnych, zatem Rada Powiatu jest władna do podejmowania uchwał.

 

Ad.2.

 

Przewodniczący Rady poinformował, że proponowany porządek obrad sesji Radni otrzymali wraz z materiałami na sesję.

Przewodniczący Rady zapytał czy są uwagi.

Głos zabrał radny Bogusław Chałuda zawnioskował aby w pkt 12 porządku obrad ostatnią uchwałę ws. Rozwiązania Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Działoszycach … omówić jako pierwszą.

Przewodniczący Rady przystąpił do głosownia nad wnioskiem radnego Bogusława Chałudy.

W wyniku głosowania wniosek  został przyjęty jednogłośnie.

Przewodniczący Rady przystąpił do głosowania nad porządkiem obrad.

W wyniku głosowania porządek obrad został przyjęty jednogłośnie.

 

Na obrady sesji przybył radny Jerzy Mucha – godz. 903.

Stan radnych – 14 radnych.

 

Ad.3.

 

Przewodniczący Rady poinformował, że protokół z poprzedniej sesji został wyłożony do wglądu w Biurze Rady Powiatu na 3 dni przed terminem sesji. Następnie zapytał czy są uwagi. Uwag nie było.

W wyniku głosowania porządek obrad został przyjęty jednogłośnie – 14 głosów „za”.

 

 

 

 

Ad.4.

 

Przewodniczący Rady poinformował, że sprawozdanie z wykonania uchwał radni otrzymali w materiałach na dzisiejszą sesję. Następnie zapytał czy są uwagi. Uwag nie było (załącznik nr 3). 

 

Na obrady sesji przybył radny Piotr Zachariasz – godz. 905.

Stan radnych – 15 radnych.

 

Ad.5.

 

Przystępując do realizacji pkt 5 o zabranie głosu poproszono Panią Ewę Nowak Prokurator Rejonowy w Pińczowie, która przedstawiła informację na temat stanu zagrożenia przestępczością i jej zwalczanie na terenie powiatu pińczowskiego w 2012 roku (załącznik
nr 4).

Przewodniczący Rady zapytał czy są pytania. Pytań nie było.

Przedstawiona informacja została przyjęta.

 

Ad.6.

 

            W punkcie tym o zabranie głosu poproszono Pana Adama Równickiego Komendanta Powiatowego Policji w Pińczowie, który przedstawił informację na temat stanu bezpieczeństwa publicznego i przeciwpożarowego na terenie powiatu pińczowskiego (załącznik nr 5)

Przewodniczący Rady zapytał czy są pytania..

            Pytań nie było.

            Następnie głosu udzielono Panu Władysławowi Węgrzynowiczowi - Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej w Pińczowie, który przedstawił informację na temat stanu bezpieczeństwa przeciwpożarowego na terenie powiatu (załącznik nr 6).

            Pan Komendant odniósł się do drogi dojazdowej do strażnicy, która jest w bardzo złym stanie. Droga ta wymaga gruntownego remontu, przebudowy. Komendant podziękował Burmistrzowi oraz podopiecznym Zakładu Karnego za uporządkowanie tej drogi.

            Komendant zaprosił uczniów i nauczycieli do strażnicy aby młodzież zapoznała się ze sprzętem strażniczym i pracą strażaków.

 

            Przewodniczący Rady zapytał czy są pytania. Pytań nie było. 

 

            Opinię do przedstawionych informacji odczytał Pan Piotr Zachariasz członek Komisji Zdrowia Opieki Społecznej i Bezpieczeństwa Publicznego (załącznik nr 7).

 

            Przewodniczący Rady Powiatu zapytał czy ktoś chce zabrać głos. Nikt głosu
nie zabrał.

 

Ad.7.

 

            W punkcie tym Przewodniczący Rady o zabranie głosu poprosił Panią Joannę Słoninę - Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie, która przedstawiła sprawozdanie
z działalności  Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie (załącznik nr 8).

            Przewodniczący Rady zapytał czy są pytania. Pytań nie było.

Opinię do przedstawionego sprawozdania odczytał Pan Piotr Zachariasz członek Komisji Zdrowia Opieki Społecznej i Bezpieczeństwa Publicznego (załącznik nr 9).

Powyższe sprawozdanie zostało przyjęte.

 

Ad.8.

 

            Przystępując do realizacji pkt 8 Przewodniczący Rady o zabranie głosu poprosił Panią Joannę Słoninę Dyrektor Powiatowego Centrum pomocy Rodzinie, która przedstawiła Sprawozdanie Organizatora Pieczy Zastępczej za 2012 rok (załącznik nr 10).

 

            Przewodniczący Rady zapytał czy są pytania. Pytań nie było.

Opinię do przedstawionego sprawozdania odczytał Pan Piotr Zachariasz członek Komisji Zdrowia Opieki Społecznej i Bezpieczeństwa Publicznego (załącznik nr 11).

Powyższe sprawozdanie zostało przyjęte.

 

 

 

 

 

Ad.9.

 

Przystępując do realizacji pkt 9 Przewodniczący Rady o zabranie głosu poprosił
Panią Joannę Słoninę - Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie, która przedstawiła informację na temat oceny zasobów pomocy społecznej (załącznik nr 12).

 

            Przewodniczący Rady zapytał czy są pytania. Pytań nie było.

Opinię do przedstawionej informacji odczytał Pan Piotr Zachariasz członek Komisji Zdrowia Opieki Społecznej i Bezpieczeństwa Publicznego (załącznik nr 13).

Powyższa informacja została przyjęta.

 

Ad.10.

 

            W punkcie tym głosu udzielono Pani Danucie Ćwikło Koordynator Środowiskowego Domu Samopomocy w Pińczowie, która przedstawiła Sprawozdanie z działalności Środowiskowego Domu Samopomocy w Pińczowie za 2012 rok (załącznik 14).

Przewodniczący Rady zapytał czy są pytania.

Przewodniczący Rady powiedział, że z informacji wynika, że ŚDS na początku miał 25 miejsca, teraz 23.

Pani Danuta Ćwikło powiedziała, że było 25 miejsc ale dwóch uczestników nie uczęszczało co spowodowało, że liczba miejsc zmniejszyła się do 23. ŚDS starał się odzyskać te dwa miejsca ponieważ są osoby oczekujące ale niestety nie da się tego tak szybko zrobić.

            Przewodniczący Rady zapytał czy w związku z tym kwota dotacji została zmniejszona.

            Pani Danuta Ćwikło powiedziała, że ze względu na wykazaną nieobecność dwóch osób dotacja została zmniejszona.

            Przewodniczący zapytał czy są pytania. Pytań nie było.  

Opinię do przedstawionego sprawozdania odczytał Pan Piotr Zachariasz członek Komisji Zdrowia Opieki Społecznej i Bezpieczeństwa Publicznego (załącznik nr 15).   

Powyższe sprawozdanie zostało przyjęte.

 

 

 

 

Ad.11.

 

            W punkcie tym o zabranie głosu poproszono Panią Małgorzatę Dymek Kierownik Wydziału Promocji i Polityki Regionalnej celem przedstawienia informacji z realizacji Programu Współpracy Samorządu Powiatu Pińczowskiego z Organizacjami Pozarządowymi (załącznik nr 16).

            Ze względu na nieobecność Pani Małgorzaty Dymek informację przedstawił
Pan Jan Moskwa Starosta Pińczowski.

            Przewodniczący Rady zapytał czy są pytania. Pytań nie było.

Opinię do przedstawionej informacji odczytał Pan Jerzy Lechowski Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego, Promocji, Oświaty, Kultury, turystyki i Sportu (załącznik nr 17).    

Powyższa informacja została przyjęta.

Przewodniczący Rady ogłosił przerwę – godz. 1015.

Zakończenie przerwy – godz. 1025.

Stan radnych – 14 radnych.

 

Ad.12.

 

            Podjęcie uchwał:

 

-      w sprawie rozwiązania Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Działoszycach
ul. Szkolna 5 oraz likwidacji Liceum Ogólnokształcącego im. Bartosza Głowackiego
i Technikum kształcącego w zawodach – technik informatyk i technik ekonomista
   

 

Przewodniczący Rady o zabranie głosu poprosił Panią Teresę Gładysz, która przedstawiła projekt uchwały w sprawie rozwiązania Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych
w Działoszycach ul. Szkolna 5 oraz likwidacji Liceum Ogólnokształcącego im. Bartosza Głowackiego i Technikum kształcącego w zawodach – technik informatyk i technik ekonomista (załącznik nr 18).

Pani Teresa Gładysz powiedziała, że uchwała ta jest kolejnym etapem uchwał intencyjnych podjętych w lutym tego roku przez Radę Powiatu. Otrzymano pozytywną opinię Świętokrzyskiego Kuratora Oświaty i zgodnie z ustawą o zamiarze likwidacji zostali powiadomieni wszyscy rodzice uczniów oraz związki zawodowe.

Przewodniczący Rady zapytał czy są pytania.

Głos zabrał radny Bogusław Chałuda, który zapytał czy są jakieś plany odnośnie osób pracujących w szkole oraz odnośnie planów w zakresie zagospodarowania budynków.

Pan Starosta powiedział, że jeżeli chodzi o pracowników to kwestia ta była już poruszana przez Radnego Jerzego Lechowskiego, temat ten był taż analizowany na posiedzeniu Zarządu, jak również odbyło się spotkanie z przedstawicielami Działoszyc, na którym omawiano tę sprawę. Sprawa będzie rozpatrywana indywidualnie i Ci nauczyciele, którzy nie będą mieli żadnego ½ etatu na pewno Starostwo będzie starało się im pomóc. Jeżeli chodzi o zagospodarowanie budynku to były rozmowy z Burmistrzem, który wykazuje chęć zagospodarowania. Pan Starosta poinformował, że członkowie Stowarzyszenia ze Skalbmierza chcą prowadzić szkołę w Działoszycach o obecnym profilu. 

 

Na obrady sesji przyszedł radny Marek Długosz – godz. 1030.

Stan radnych – 15 radnych.

 

            Przewodniczący Rady zapytał czy są jeszcze pytania. Pytań nie było.

 

Opinię do omawianego projektu uchwały przedstawił Pan Jerzy Lechowski Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego, Promocji, Oświaty, Kultury, Turystyki
i Sportu (załącznik nr 19).

            Projekt uchwały odczytał Wiceprzewodniczący Rady Powiatu Pan Ryszard Barna.  

            Przewodniczący Rady zapytał czy są uwagi. Uwag nie było.

            W wyniku głosowania uchwałę przyjęto przy – 9 głosach „za”

                                                                                         6 głosów „przeciw”.

 

Obrady sesji opuścił radny Bogusław Chałuda oraz radny Jerzy Lechowski – godz. 1030.

Stan radnych – 13 radnych.

                                     

-     w sprawie zmian w wieloletniej prognozie finansowej na rok 2013 i lata następne,

 

Przewodniczący Rady udzielił głosu Pani Annie Różyckiej Skarbnik Powiatu, która przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmian w wieloletniej prognozie finansowej na rok 2013 i lata następne (załącznik nr 20).

Przewodniczący Rady zapytał czy są pytania. Pytań nie było.

Opinię do omawianego projektu uchwały przedstawił Pan Jerzy Znojek Przewodniczący Komisji Budżetu i Finansów (załącznik nr 21).

            Projekt uchwały odczytała Wiceprzewodnicząca Rady Powiatu Pani Henryka Musiał.  

            Przewodniczący Rady zapytał czy są uwagi. Uwag nie było.

            W wyniku głosowania uchwałę przyjęto przy – 9 głosach „za”

                                                                                        4 głosach „wstrzymuję się”.

 

-     w sprawie zmian w budżecie powiatu na 2013 rok

 

Głos zabrała Pani Anna Różycka Skarbnik Powiatu, która przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu na 2013 rok (załącznik nr 22).

Opinię do przedstawionego projektu uchwały odczytał Pan Jerzy Znojek Przewodniczący Komisji Budżetu i Finansów (załącznik nr 23).

Przewodniczący Rady zapytał czy są uwagi. Uwag nie było.

Projekt uchwały odczytał Wiceprzewodniczący Rady Powiatu Pan Ryszard Barna.

Przewodniczący Rady zapytał czy są pytania. Pytań nie było.

W wyniku głosowania uchwałę przyjęto przy – 9 głosach „za”

                                                                           4 głosach „wstrzymuję się”.

 

-     w sprawie wyrażenia zgody na wydzierżawienie powierzchni pod montaż telewizorów  oraz paneli sterujących   w Zespole  Opieki  Zdrowotnej w  Pińczowie

 

Głos zabrał Pan Bartosz Stęplewski Dyrektor ZOZ w Pińczowie, który przedstawił projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na wydzierżawienie powierzchni  pod montaż telewizorów oraz paneli sterujących   w Zespole  Opieki  Zdrowotnej w  Pińczowie (załącznik nr 24).  

Opinię do przedstawionego projektu uchwały odczytał Pan Piotr Zachariasz członek Komisji Zdrowia, Opieki Społecznej i Bezpieczeństwa Publicznego (załącznik nr 25).

Przewodniczący Rady zapytał czy są uwagi. Uwag nie było.

Projekt uchwały odczytała Wiceprzewodnicząca Rady Powiatu Pani Henryka Musiał.

Przewodniczący Rady zapytał czy są pytania. Pytań nie było.

W wyniku głosowania uchwałę przyjęto jednogłośnie.

 

 

-     w sprawie zmian w Statucie Domu Pomocy Społecznej w Pińczowie

 

Głos zabrał Pan Krzysztof Wąsik Dyrektor DPS w Pińczowie, który przedstawił projekt uchwały w sprawie zmian w Statucie Domu Pomocy Społecznej w Pińczowie (załącznik nr 26).

Opinię do przedstawionego projektu uchwały odczytał Pan Piotr Zachariasz członek Komisji Zdrowia, Opieki Społecznej i Bezpieczeństwa Publicznego (załącznik nr 27).

Przewodniczący Rady zapytał czy są uwagi. Uwag nie było.

Projekt uchwały odczytała  Wiceprzewodniczący Rady Powiatu Pan Ryszard Barna.

Przewodniczący Rady zapytał czy są pytania. Pytań nie było.

W wyniku głosowania uchwałę przyjęto jednogłośnie.

 

Ad.13.

 

            W punkcie tym Przewodniczący Zarządu Powiatu Pan Jan Moskwa przedstawił informację z pracy Zarządu Powiatu (załącznik nr 28).

 

Ad.14.

 

            W punkcie tym nikt nie zabrał głosu.

Ad.15. 

 

Przystępując do realizacji pkt 14 głos zabrał radny Władysław Stępień, który poprosił o interwencję odnośnie drogi do Niegosławic w powiecie jędrzejowskim.

Pan Starostya powiedział, że w tej sprawie zostanie wystosowane pismo.

 

Obrady sesji zakończono o godz. 1105.

Protokołowała: M. Budera

 

 

Przewodniczący

Rady Powiatu

 

Zbigniew Kierkowski

 

 


Statystyki bieżącej stronyWyświetleń: 1706

Wprowadził(a) do systemu: Monika Budera, data: 2013-06-25 13:12:25
Opublikował(a): Monika Budera, data publikacji: 2013-06-25 13:13:35
Ostatnia zmiana: Monika Budera, data: 2013-06-25 13:13:35
Rejestr zmian bieżącej strony
Archiwalne wersje tej strony