PROTOKÓŁ NR XXXII/2013

Wersja do druku

PROTOKÓŁ NR XXXII/2013

z sesji Rady Powiatu w Pińczowie

z dnia 27 czerwca 2013 roku

 

 

 

Obrady sesji Rady Powiatu rozpoczęły się o godz. 905.

Stan 17 radnych – obecnych 13 radnych.

Lista obecności radnych oraz zaproszonych gości stanowią załączniki nr 1 i 2 do protokołu.

 

 

Proponowany porządek obrad przedstawia się następująco:

1.    Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.

2.    Przyjęcie porządku dziennego obrad.

3.    Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.

4.    Sprawozdanie z wykonania budżetu powiatu za 2012 rok oraz udzielenie absolutorium dla Zarządu Powiatu:

a)   wystąpienie Przewodniczącego Zarządu Powiatu,

b)   wystąpienie Skarbnika Powiatu i zapoznanie z uchwałą Regionalnej Izby Obrachunkowej w Kielcach w sprawie opinii o sprawozdaniach z wykonania budżetu powiatu za 2012 rok,

c)    odczytanie przez Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej:

- opinii do wykonania budżetu powiatu za 2012 rok,

- wniosku o udzielenie absolutorium Zarządowi Powiatu w Pińczowie za 2012 rok

d)   głosowanie nad wnioskiem Komisji Rewizyjnej o udzielenie absolutorium Zarządowi Powiatu w Pińczowie za 2012 rok,

e)   odczytanie przez Przewodniczącego Rady Powiatu Uchwały Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie opinii o wniosku Komisji Rewizyjnej w sprawie udzielenia absolutorium Zarządowi Powiatu za 2012 rok,

f)     dyskusja,

g)   podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu za 2012 rok,

h)   podjęcie uchwały w sprawie udzielania absolutorium dla Zarządu Powiatu z wykonania budżetu za 2012 rok.

5.    Zatwierdzenie rocznego sprawozdania finansowego Zespołu Opieki Zdrowotnej
w Pińczowie.

-     wystąpienie Dyrektora Zespołu Opieki Zdrowotnej w Pińczowie,

-     opinia Komisji Zdrowia, Opieki Społecznej i Bezpieczeństwa Publicznego,

-     dyskusja,

-     podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia rocznego sprawozdania finansowego Zespołu Opieki Zdrowotnej w Pińczowie za rok 2012.

6.    Informacja na temat funkcjonowania i sytuacji finansowej Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Pińczowie:

-     wystąpienie Dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego,

-     opinia Komisji  Rozwoju Gospodarczego, Promocji, Oświaty, Kultury, Turystyki i Sportu,

-     dyskusja.

7. Sprawozdanie z pracy Komisji Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska:

-     wystąpienie Przewodniczącego Komisji Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska,

-     dyskusja.

8. Podjęcie uchwał:

-     w sprawie wyrażenia zgody na wydzierżawienie pomieszczeń laboratorium diagnostycznego przez Zespół Opieki Zdrowotnej w Pińczowie,

-     w sprawie zmian w Statucie Domu Pomocy Społecznej w Pińczowie,

-     w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie porozumienia z Gminą Pińczów dotyczącego utworzenia i prowadzenia punktu przedszkolnego specjalnego,

-     w sprawie zmian w wieloletniej prognozie finansowej na rok 2013 i lata następne,    

-     w sprawie zmian w budżecie powiatu na 2013 rok,

9. Interpelacje i zapytania radnych.

10. Wolne wnioski i oświadczenia radnych.

11.Zakończenie obrad.

 

 

 

 

 

Przed rozpoczęciem obrad sesji radni uczcili minutą ciszy odejście na wieczny spoczynek Pana Jana Moskwy Starosty Pińczowskiego oraz Pana Ryszarda Szycha Przewodniczącego Rady Powiatu I kadencji.

            Przewodniczący Rady podziękował wszystkim, którzy brali udział w pogrzebie, którzy w jakikolwiek sposób przyczynili się do uroczystości pogrzebowych. Poinformował, że odbyło się spotkanie, na którym podziękowano służbom mundurowym, pracownikom Starostwa, tym którzy byli najbardziej zaangażowani. Przewodniczący Rady złożył jeszcze podziękowania Kierownikowi Świętokrzyskiego Centrum Ratownictwa Medycznego
i Transportu Sanitarnego w Pińczowie Panu Zbigniewowi Koniuszowi oraz Dyrektorowi Zespołu Opieki Zdrowotnej w Pińczowie Panu Bartoszowi Stemplewskiemu, którzy osobiście zaangażowali się w obsługę pogrzebu dysponując karetkami.

            Przewodniczący Rady poinformował, że nie mógł uczestniczyć w pogrzebie
Pana Ryszarda Szycha ale był razem z nim modlitwą i wspomnieniami, Radę Powiatu w tym dniu reprezentował Pan Wicestarosta Marek Omasta oraz Wiceprzewodniczący Rady Powiatu Pan Ryszard Barna. Dodał, że w osobach tych dwóch wybitnych mieszkańców powiatu poniesiono dotkliwą stratę, którą na pewno będzie bardzo trudno uzupełnić.

 

   

Ad.1.

Przewodniczący Rady Pan Zbigniew Kierkowski otworzył obrady sesji. Powitał radnych oraz zaproszonych gości. Na podstawie listy obecności stwierdził, że na stan
17 radnych obecnych jest 13 radnych, zatem Rada Powiatu jest władna do podejmowania uchwał.

 

Ad.2.

Przewodniczący Rady poinformował, że proponowany porządek obrad sesji Radni otrzymali wraz z materiałami na sesję.

Przewodniczący Rady zapytał czy są uwagi. Uwag nie było.

Przewodniczący Rady przystąpił do głosowania nad porządkiem obrad.

W wyniku głosowania porządek obrad został przyjęty jednogłośnie.

 

Na obrady sesji przybył radny Jerzy Zachariasz – godz. 930.

Stan radnych – 14 radnych.

 

Ad.3.

 

Przewodniczący Rady poinformował, że protokół z poprzedniej sesji został wyłożony do wglądu w Biurze Rady Powiatu na 3 dni przed terminem sesji. Następnie zapytał czy są uwagi. Uwag nie było.

W wyniku głosowania porządek obrad został przyjęty jednogłośnie – 14 głosów „za”.

 

Ad.4.

Sprawozdanie z wykonania budżetu powiatu za 2012 rok stanowi załącznik nr 3 do niniejszego protokołu.

 

Przystępując do realizacji pkt 5 o zabranie głosu poproszono Pana Marka Omastę –
Z-cę Przewodniczącego Zarządu Powiatu Pińczowskiego, który przedstawił Sprawozdanie
z realizacji zadań przez Zarządu Powiatu w 2012 roku (załącznik nr 4).

 

Następnie Przewodniczący Rady o zabranie głosu poprosił Panią Annę Różycką – Skarbnika Powiatu, która poinformował, że sprawozdanie z wykonania budżetu powiatu za 2012 roku było omawiane na wszystkich stałych Komisjach Rady Powiatu.

Pani Skarbnik przedstawiła Uchwałę Nr 2085/2013 II Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Kielcach z dnia 8 kwietnia 2013 roku w sprawie opinii o sprawozdaniach
z wykonania budżetu Powiatu Pińczowskiego za 2012 rok wraz z informacją o stanie mienia jednostek samorządu terytorialnego (załącznik nr 5).

 

            Jako kolejny głos zabrał Pan Sławomir Spaczyński Przewodniczący Komisji Rewizyjnej, który odczytał opinie do wykonania budżetu powiatu za 2012 rok (załącznik
nr 6) oraz wniosek o udzielenie absolutorium Zarządowi Powiatu w Pińczowie za 2012 rok (załącznik nr 7).

 

            Przewodniczący Rady przystąpił do glosowania nad wnioskiem Komisji Rewizyjnej
o udzielenie absolutorium Zarządowi Powiatu Pińczowskiego za 2012 rok.

 

            W wyniku głosowania wniosek został przyjęty przy 11 głosach „za”

   3 głosach „wstrzymuję się”.

 

            Przewodniczący Rady odczytał Uchwałę Nr 2118/2013 II Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Kielcach z dnia 11 czerwca 2013 roku w sprawie opinii
o wniosku komisji rewizyjnej rady powiatu w sprawie absolutorium (załącznik nr 8).

 

            Następnie Przewodniczący Rady otworzył dyskusję.

            W dyskusji nikt nie zabrał głosu.

 

            Projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu za 2012 rok (załącznik nr 9) odczytała Wiceprzewodnicząca Rady Powiatu Pani Henryka Musiał. 

 

            Przewodniczący Rady zapytał czy są uwagi. Uwag nie było.

            Przewodniczący Rady przystąpił do glosowania nad projektem uchwały.

            W wyniku głosowania uchwała została przyjęta przy 11 głosach „za”

   3 głosach „wstrzymuję się”.

 

            Projekt uchwały w sprawie udzielenia absolutorium dla Zarządu Powiatu z wykonania budżetu za 2012 rok (załącznik nr 10) odczytał Wiceprzewodniczący Rady Powiatu
Pan Ryszard Barna.

 

Przewodniczący Rady zapytał czy są uwagi. Uwag nie było.

            Przewodniczący Rady przystąpił do glosowania nad projektem uchwały.

            W wyniku głosowania uchwała została przyjęta przy 11 głosach „za”

   3 głosach „wstrzymuję się”.

 

            Pan Marek Omasta podziękował w imieniu Ś.P. Starosty Jana Moskwy i swoim za docenienie przez radnych i udzielenie wsparcia oraz absolutorium.  

 

            Przewodniczący Rady ogłosił przerwę – godz. 1030.

            Zakończenie przerwy – godz. 1050

 

Stan radnych – 13 radnych. Na obrady sesji po przerwie nie przybył radny Sławomir Spaczyński.

 

Ad.5.

            W punkcie tym o zabranie głosu poproszono Pana Bartosza Stemplewskiego – Dyrektora Zespołu Opieki Zdrowotnej w Pińczowie, który przedstawił opinię i raport
z badania sprawozdania finansowego ZOZ (załącznik nr 11).

Przewodniczący Rady zapytał czy są pytania. Pytań nie było.

 

            Opinię do przedstawionego materiału odczytał Pan Zbigniew Koniusz Przewodniczący Komisji Zdrowia Opieki Społecznej i Bezpieczeństwa Publicznego (załącznik nr 12).

           

            Projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia rocznego sprawozdania finansowego Zespołu Opieki Zdrowotnej w Pińczowie za rok 2012 (załącznik nr 13) odczytał Wiceprzewodniczący Rady Powiatu Pan Ryszard Barna.

 

            Przewodniczący Rady Powiatu zapytał czy są uwagi. Uwag nie było.  

            W wyniku głosowania uchwała została przyjęta jednogłośnie.

 

Obrady sesji opuścił radny Zbigniew Koniusz – godz. 1100.

Stan radnych – 12 radnych.

 

Ad.6.

            W punkcie tym Przewodniczący Rady o zabranie głosu poprosił Pana Krzysztofa Dusika – Dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Pińczowie, który przedstawił informację na temat funkcjonowania i sytuacji finansowej SOSW w Pińczowie (załącznik nr 14).

            Pan Dyrektor powiedział, że szczegółowa informacja została doręczona do Biura Rady. Podkreślił, że nauczyciele w Ośrodku poszerzają swoje umiejętności kończąc odpowiednie kursy uprawniające do pracy z dziećmi z różną niepełnosprawnością.
Pan Dyrektor poinformował, że zwiększyła się ilość zajęć dodatkowych. Odbył się festiwal dla dzieci niepełnosprawnych na szczeblu wojewódzkim i planowane jest aby była to impreza cykliczna. Poinformował, że udało się w tym roku pozyskać wielu sponsorów, którzy pomogli w przeprowadzeniu wielu remontów, wspomagali też dzieci różnymi prezentami.
Jeżeli chodzi o remonty to najważniejsza jest sprawa kuchni, która wymaga remontu.
Pan Dyrektor poinformował, że szkoła jest po egzaminach, wstępne wyniki są i jeśli chodzi
o szkołę podstawową to wynik około 50% czyli mniej więcej średnia krajowa, natomiast
w gimnazjum wynik jest bardzo dobry. W trakcie egzaminów jest szkoła zawodowa, egzamin praktyczny się skończył i zdali go wszyscy. Pan Dyrektor powiedział, że aby wspomóc finansowo Ośrodek założono Stowarzyszenie przy Ośrodku. Wszystkie zgody na to już są i teraz zaczną się starania o pozyskanie środków zwłaszcza na zajęcia dodatkowe.

 

Na obrady sesji przybył radny Zbigniew Koniusz – godz. 1105.

Stan radnych – 13 radnych.

 

            Opinię do przedstawionej informacji odczytał Pan Jerzy Lechowski  Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego, Oświaty, Kultury, Turystyki i Sportu  (załącznik nr 15).

 

            Przewodniczący Rady zapytał czy są uwagi lub pytania.

            Głos zabrał radny Zbigniew Koniusz, który zapytał jak Dyrektor SOSW prognozuje kolejne lata rozwoju Ośrodka.

            Pan Krzysztof Dusik powiedział, że obecnie w szkole jest 85 uczniów, w internacie 43 uczniów. Klasy końcowe kończy 10 uczniów i na szeroką skalę poszukuje się następnych uczniów. Pewne zapewnienia z tym zakresie są.

 

            Przewodniczący Rady zapytał czy są jeszcze pytania. Pytań nie było.

            Przewodniczący Rady podziękował Dyrektorowi za przygotowanie informacji, deklarując pełne wsparcie w miarę możliwości ze strony Rady.

 

Powyższa informacja została przyjęta.

 

Obrady sesji upuścił radny Władysław Stępień – godz. 1110.

Stan radnych – 12 radnych.

 

Ad.7.

            Przystępując do realizacji pkt 7 Przewodniczący Rady o zabranie głosu poprosił
Pana Stefana Zasadę, który przedstawił Sprawozdanie z pracy Komisji Rolnictwa, Leśnictwa
i Ochrony Środowiska (załącznik nr 16).

 

            Przewodniczący Rady zapytał czy są uwagi. Uwag nie było.

Przewodniczący Rady podziękował Pani Stefanowi Zasadzie za dotychczasową pracę życząc dalszych owocnych obrad.  

 

Ad.8.

            Podjęcie uchwał:

 

-      w sprawie wyrażenia zgody na wydzierżawienie pomieszczeń laboratorium diagnostycznego przez Zespół Opieki Zdrowotnej w Pińczowie   

 

Przewodniczący Rady o zabranie głosu poprosił Pana Bartosza Stemplewskiego Dyrektora Zespołu Opieki Zdrowotnej w Pińczowie, który przedstawił projekt uchwały
w sprawie  wyrażenia zgody na wydzierżawienie pomieszczeń laboratorium diagnostycznego przez Zespół Opieki Zdrowotnej w Pińczowie  (załącznik nr 17).

Pan Dyrektor poprosił o poprawienie treści §1 projektu uchwały, który radni otrzymali. Poprosił o zmianę wyrazu z „niepublicznemu” na „zewnętrznemu” oraz dodanie „do” przez słowami „5 lat od dnia …..” . §1 powinien brzmieć następująco: „Wyraża się zgodę na wydzierżawienie podmiotowi zewnętrznemu pomieszczeń laboratorium diagnostycznego na okres do 5 lat tj. od dnia 1 września 2013 r. do 31 sierpnia 2018 r. przez Zespół Opieki Zdrowotnej w Pińczowie.” Pan Dyrektor wyjaśnił, że dopisanie w tym §
„do 5 lat ….” da możliwość skrócenia tego okresu, ale nie mniej nic do lat 3 gdyż wtedy była by tu potrzebna decyzja Zarządu a nie Rady. 

 

Opinię do omawianego projektu uchwały przedstawił Pan Zbigniew Koniusz Przewodniczący Komisji Zdrowia, Opieki Społecznej i Bezpieczeństwa Publicznego  (załącznik nr 18).

Przewodniczący Rady zapytał czy są pytania. Pytań nie było.

            Projekt uchwały odczytał Wiceprzewodniczący Rady Powiatu Pan Ryszard Barna.  

Przewodniczący Rady zapytał czy są uwagi.

            Głos zabrał radny Bogusław Chałuda, który powiedział, że jeżeli w §1 zmienia się zapis na „zewnętrznemu” to w §2 również powinno być to zmienione.

            Dyrektor ZOZ powiedział, że tak, §2 też powinno być zmienione.

           

            Przewodniczący Rady zapytał czy są jeszcze pytania. Pytań nie było.  

             W wyniku głosowania uchwałę przyjęto jednogłośnie.

 

Na obrady sesji przybył radny Władysław Stępień – godz. 1115.

Stan radnych – 13 radnych.

 

-     w sprawie zmian w Statucie Domu Pomocy Społecznej w Pińczowie

 

Głos zabrał Pan Krzysztof Wąsik Dyrektor DPS w Pińczowie, który przedstawił projekt uchwały w sprawie zmian w Statucie Domu Pomocy Społecznej w Pińczowie (załącznik nr 19).

 

Opinię do przedstawionego projektu uchwały odczytał Pan Zbigniew Koniusz Przewodniczący Komisji Zdrowia, Opieki Społecznej i Bezpieczeństwa Publicznego (załącznik nr 20).

 

Przewodniczący Rady zapytał czy są pytania. Pytań nie było.

Projekt uchwały odczytała  Wiceprzewodnicząca Rady Powiatu Pani Henryka Musiał.

Przewodniczący Rady zapytał czy są uwagi. Uwag nie było.

W wyniku głosowania uchwałę przyjęto jednogłośnie.

 

-     w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie porozumienia z Gminą Pińczów dotyczącego utworzenia i prowadzenia punktu przedszkolnego specjalnego

 

Przewodniczący Rady udzielił głosu Panu Krzysztofowi Dusikowi – Dyrektorowi Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Pińczowie, który przedstawił projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie porozumienia z Gminą Pińczów dotyczącego utworzenia i prowadzenia punktu przedszkolnego specjalnego (załącznik nr 21).

Uzupełniając swoją poprzednią wypowiedź Pan Dyrektor powiedział, że w Ośrodku są dzieci o różnej niepełnosprawności, poruszające się na wózkach, pampersowane, dzieci, które nie chodzą i zgodnie z ustawą przy takich dzieciach musi być odpowiednia ilość opieki
i nauczycieli. Ośrodek ma tej opieki i nauczycieli na poziomie minimalnym.

Pan Dyrektor powiedział, że jeśli chodzi o przedszkole, to w Ośrodku funkcjonuje szkoła podstawowa 1-3 i 4-6, gimnazjum i szkoła zawodowa, dlatego też dobrze byłoby to zamknąć całym cyklem i utworzyć jeszcze przedszkole.    

 

Opinię do przedstawionego projektu uchwały odczytał Pan Jerzy Lechowski  Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego, Oświaty, Kultury, Turystyki i Sportu  (załącznik nr 22).

 

            Przewodniczący Rady zapytał czy są pytania. Pytań nie było.

            Projekt uchwały odczytał Wiceprzewodniczący Rady Powiatu Pan Ryszard Barna.

            Przewodniczący Rady zapytał czy są uwagi. Uwag nie było.

            W wyniku głosowania uchwała została przyjęta jednogłośnie.

 

Obrady sesji opuścił radny Zbigniew Koniusz – godz. 1125.

Stan radnych – 12 radnych.

 

- w sprawie zmian w wieloletniej prognozie finansowej na rok 2013 i lata następne

 

Przewodniczący Rady udzielił głosu Pani Annie Różyckiej - Skarbnikowi Powiatu,

Pani Skarbnik poprosiła radnych o wprowadzenie poprawki w projekcie uchwały
w sprawie zmian w wieloletniej prognozie finansowej na rok 2013 i lata następne (załącznik nr 23), który radni otrzymali. Poinformował, że na stronie 6 załącznika nr 1 do uchwały w rubryce 10 rok 2013 powinno być 0,00 podobnie w rubryce 10.1.

Następnie Pani Skarbnik przedstawiła projekt uchwały.

 

Przewodniczący Rady zapytał czy są pytania. Pytań nie było.

Opinię do omawianego projektu uchwały przedstawił Pan Ryszard Barna członek Komisji Budżetu i Finansów (załącznik nr 24).

            Projekt uchwały odczytała Wiceprzewodnicząca Rady Powiatu Pani Henryka Musiał.  

            Przewodniczący Rady zapytał czy są uwagi. Uwag nie było.

            W wyniku głosowania uchwałę przyjęto przy – 8 głosach „za”

                                                                                        4 głosach „wstrzymuję się”.

 

-     w sprawie zmian w budżecie powiatu na 2013 rok

 

Głos zabrała Pani Anna Różycka Skarbnik Powiatu, która przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu na 2013 rok (załącznik nr 25).

Opinię do przedstawionego projektu uchwały odczytał Pan Ryszard Barna członek Komisji Budżetu i Finansów (załącznik nr 26).

Przewodniczący Rady zapytał czy są uwagi. Uwag nie było.

Projekt uchwały odczytała Wiceprzewodnicząca Rady Powiatu Pani Henryka Musiał.

Przewodniczący Rady zapytał czy są pytania. Pytań nie było.

W wyniku głosowania uchwałę przyjęto przy – 8 głosach „za”

                                                                            4 głosach „wstrzymuję się”.

Ad.9.

W punkcie tym głos zabrał radny Bogusław Chałuda, który stwierdził, że na Komisji Budżetu zostało potwierdzone, iż Zarząd zrezygnował z realizacji Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych. Odnosząc się do powyższego stwierdzenia zapytał co
w związku z odcinkiem drogi powiatowej Działoszyce-Dzierążnia na odcinku Działoszyce-Jakubowice.

Następnie radny Bogusław Chałuda zawnioskował aby w miejscowości Działoszyce na ulicy Placu Partyzantów wykonać oznakowanie poziome.

 

Ad.10.

            W punkcie tym nikt nie zabrał głosu.

Ad.11. 

 

Obrady sesji zakończono o godz. 1140.

Protokołowała: M. Budera

 

 

Przewodniczący

Rady Powiatu

 

Zbigniew Kierkowski

 

 

 


Statystyki bieżącej stronyWyświetleń: 1505

Wprowadził(a) do systemu: Monika Budera, data: 2013-07-09 14:06:04
Opublikował(a): Monika Budera, data publikacji: 2013-07-09 14:08:20
Ostatnia zmiana: Monika Budera, data: 2013-07-09 14:08:20
Rejestr zmian bieżącej strony
Archiwalne wersje tej strony