PROTOKÓŁ NR XXXIV/2013

Wersja do druku

PROTOKÓŁ NR XXXIV/2013

z sesji Rady Powiatu w Pińczowie

z dnia 6 sierpnia 2013 roku

 

 

Obrady pierwszej sesji Rady Powiatu rozpoczęły się o godz.900.

Stan 16 radnych – obecnych 12.

Lista obecności radnych oraz zaproszonych gości stanowią załączniki nr 1 i 2 do protokołu.

 

Proponowany porządek obrad sesji:

1.    Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.

2.    Przyjęcie porządku dziennego obrad.

3.    Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.

4.    Podjęcie uchwały w sprawie obsadzenia mandatu radnego.

5.    Złożenie ślubowania przez radnego.

6.    Podjęcie uchwał:

-     w sprawie wyboru Starosty Pińczowskiego,

-     w sprawie zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej na rok 2013 i lata następne,

-     w sprawie zmian w budżecie powiatu na 2013 rok.

7.    Interpelacje i zapytania radnych.

8.    Wolne wnioski i oświadczenia radnych.

9.    Zakończenie obrad.

 

Ad.1.

Przewodniczący Rady Pan Zbigniew Kierkowski otworzył obrady sesji. Powitał radnych oraz zaproszonych gości. Na podstawie listy obecności stwierdził, że na stan
16 radnych obecnych jest 12 radnych, zatem Rada Powiatu jest władna do podejmowania uchwał.

 

Ad.2.  

Przewodniczący Rady poinformował, że proponowany porządek obrad sesji Radni otrzymali wraz z  materiałami na sesję.

Przewodniczący Rady zapytał czy są uwagi. Uwag nie było.

Przewodniczący Rady przystąpił do głosowania nad porządkiem obrad.

W wyniku głosowania porządek obrad został przyjęty jednogłośnie.

 

Ad.3.

Przewodniczący Rady poinformował, że protokół z poprzedniej sesji został wyłożony do wglądu w Biurze Rady Powiatu na 3 dni przed terminem sesji. Następnie zapytał czy są uwagi. Uwag nie było.

W wyniku głosowania porządek obrad został przyjęty jednogłośnie.

 

Ad.4. 

W punkcie tym Przewodniczący Rady powiedział, że w związku z wygaśnięciem mandatu radnego Rady Powiatu w Pińczowie Jana Moskwy w okręgu wyborczym Nr 1 z listy Nr 2 Komitet Wyborczy Polskie Stronnictwo Ludowe, co stwierdziła Rada Powiatu na sesji
w dniu 8 lipca 2013 roku podejmując w tym zakresie stosowną uchwałę, kolejną osobą z okręgu wyborczego Nr 1 z listy Nr 2 Komitet Wyborczy Polskie Stronnictwo Ludowe, który uzyskał największą liczbę głosów jest Pan Jan Walasek, który spełnia warunki określone
w art. 194 ust. 1 ustawy Ordynacja wyborcza do rad gmin, rad powiatów i sejmików województw, tj. nie utracił prawa wybieralności i nie zachodzi wobec niego przesłanka
o której mowa w art.190 ust. 1 pkt 4 ustawy i on obejmuje  wygasły mandat, o którym mowa na wstępie.  

            W związku z powyższym należy podjąć uchwałę w sprawie obsadzenia mandatu radnego.

            Projekt uchwały w sprawie obsadzenia mandatu radnego (załącznik nr 3) odczytał Wiceprzewodniczący Rady Powiatu Pan Ryszard Barna.

            Przewodniczący Rady zapytał czy są uwagi. Uwag nie było.

            W wyniku głosowania uchwała została przyjęta jednogłośnie.

 

Ad.5.

Przystępując do realizacji pkt 5 Przewodniczący Rady powiedział, iż zgodnie
z art. 20 ust. 1 ustawy o samorządzie powiatowym radny przed objęciem mandatu radnego składa ślubowanie. Następnie odczytał rotę:

„Uroczyście ślubuję rzetelnie i sumiennie wykonywać obowiązki wobec Narodu Polskiego, strzec suwerenności i interesów Państwa Polskiego, czynić wszystko dla pomyślności Ojczyzny, wspólnoty samorządowej powiatu i dobra obywateli, przestrzegać Konstytucji i innych praw Rzeczypospolitej Polskiej”.

Dodał, że  Ślubowanie może być złożone z dodaniem zdania:

„Tak mi dopomóż Bóg”.

 

Głos zabrał Pan Jan Walasek, który złożył ślubowanie wypowiadając słowa „ślubuję”  „Tak mi dopomóż Bóg”.

 

            Przewodniczący Rady oznajmił, że w tym momencie Rada liczy 17 radnych i na sesji obecnych jest 13 radnych.

 

Ad.6. Podjęcie uchwał:

 

            - w sprawie wyboru Starosty Pińczowskiego,

 

            Zgodnie z przyjętym porządkiem Przewodniczący obrad powiedział, że kolejnym punktem jest wybór Starosty Pińczowskiego w związku z czym poprosił
o zgłaszanie kandydatów na Starostę Pińczowskiego.

            Radny Marek Długosz zgłosił kandydaturę Zbigniewa Kierkowskiego, uzasadniając swoją propozycję wieloletnim samorządowym doświadczeniem jakie zdobył pełniąc przez prawie 12 lat jako Przewodniczący Rady Powiatu. Stwierdził, że nie widzi lepszego kandydata na tak ważne i odpowiedzialne stanowisko.

Radny Zbigniew Kierkowski wyraził zgodę na kandydowanie.

            Więcej propozycji kandydatur nie było.

            Przewodniczący Rady zamknął listę i i poddał ją pod głosowanie.

W wyniku głosowania lista została przyjęta jednogłośnie. 

            Przewodniczący Rady poinformował, że regulamin głosowania radni otrzymali w materiałach. Głosowanie jest tajne dlatego też przeprowadzi je powołana przez Radę i wybrana spośród radnych komisja skrutacyjna. Radni głosują na kartach opatrzonymi pieczęcią Rady Powiatu w Pińczowie.

            Następnie przystąpiono do zgłaszania kandydatów do komisji skrutacyjnej w składzie trzech osób. Radny Jerzy Mucha zgłosił kandydaturę Radnego Jerzego Lechowskiego, który wyraził zgodę do udziału w Komisji Skrutacyjnej, Radna Henryka Musiał zgłosiła Radnego Stefana Zasadę, który wyraził zgodę na kandydowanie, Radny Stefan Zasada zgłosił kandydaturę Jerzego Znojka, który nie wyraził zgody, gdyż stwierdził, że powinien być to kandydat z innej opcji i zaproponował Radnego Bogusława Chałudę, który wyraził zgodę.

Więcej kandydatur nie było, Przewodniczący obrad zamknął listę i poddał ją pod głosowanie.

Wyżej wymienioną listę przyjęto jednogłośnie.

Przewodniczący Rady poprosił Komisję skrutacyjną o przygotowanie kart do głosowania, ogłaszając przerwę – godz. 935.

Zakończenie przerwy – godz. 940.

 

Stan radnych po przerwie – 13 radnych.

 

Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej Radny Jerzy Lechowski odczytał regulamin głosowania. Komisja Skrutacyjna po przygotowaniu kart do głosowania rozdała je radnym, którzy w kolejności alfabetycznej dokonali tajnego głosowania.

Po dokonaniu wyliczeń Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej Pan Jerzy Lechowski na podstawie sporządzonego na tę okoliczność protokołu poinformował, że w głosowaniu tajnym na Starostę Pińczowskiego oddano 13 głosów w tym: 

- 13 radnych głosowało „za”.

Protokół Komisji Skrutacyjnej w sprawie wyboru Starosty Pińczowskiego stanowi załącznik nr 4 do protokołu.

Karty z głosowania stanowią załącznik nr 5.

 

            Następnie Wiceprzewodnicząca Rady Pani Henryka Musiał odczytała uchwałę
w sprawie wyboru  Starosty Pińczowskiego (załącznik nr 6).

W wyniku głosowania uchwałę podjęto jednogłośnie.

 

            Na Starostę Pińczowskiego wybrany został radny Zbigniew Kierkowski.

Uchwała stanowi załącznik nr 6 do protokołu.

 

            Pan Zbigniew Kierkowski podziękował za głosy i zaufanie jakim został obdarzony przez radnych, powiedział, że sytuacja w jakiej przeprowadzone zostały dzisiejsze wybory jest inna, nie poprzedzona kampanią wyborczą lecz spowodowana została zaskoczoną okolicznością. Pan Kierkowski powiedział, że zrobi wszystko aby kadencję którą zaczął
i większej części kierował Starosta Jan Moskwa - przyjaciel i kolega – będzie starał się dokończyć. Wśród zadań jakie należy dokończyć wymienił budową hali widowiskowo-sportowej, termomodernizację, rozpoczęte drogi, sprawy związane ze szpitalem.

Pan Zbigniew Kierkowski złożył rezygnację z funkcji Przewodniczącego Rady Powiatu.

 

Pan Marek Omasta Wicestarosta Pińczowski pogratulował Panu Zbigniewowi Kierkowskiemu. Dodał, że jest pewny iż ta funkcja w pełni należy się Panu Zbigniewowi gdyż  jest samorządowcem stworzonym do takiej pracy, jest społecznikiem, żyje zadaniami powiatu i jego społeczeństwem. Pan Wicestarosta powiedział, że uważa, iż współpraca będzie bardzo dobra.  

Gratulacje złożyła również Wiceprzewodnicząca Rady Powiatu Pani Henryka Musiał, życząc pełnienia funkcji jak najlepiej przy wykorzystaniu swoich umiejętności dla dobra rozwoju społeczno-gospodarczego powiatu pińczowskiego. Pani Henryka Musiał przekazała także życzenia wszystkiego najlepszego w życiu prywatnym i rodzinnym.

 

Pan Zbigniew Kierkowski podziękował za złożone gratulacje i złożył wniosek o rozszerzenie porządku obrad poprzez wprowadzenie projektu uchwały w sprawie rezygnacji Przewodniczącego Rady Powiatu.

 

Wicestarosta Pan Marek Omasta przychylił się do złożonego wniosku.

 

            W wyniku głosowania wniosek o rozszerzenie porządku obrad został przyjęty jednogłośnie.

 

            Projekt uchwały w sprawie rezygnacji Przewodniczącego Rady Powiatu (załącznik
nr 7) Wiceprzewodniczący Rady Pan Ryszard Barna.

            Uwag do przedstawionego projektu uchwały nie było.            

            W wyniku głosowania uchwałę podjęto jednogłośnie.

 

            Pan Zbigniew Kierkowski głos w prowadzeniu obrad przekazał Wiceprzewodniczącemu Rady Panu Ryszardowi Barnie.

 

            Wiceprzewodniczący Rady podziękował Panu Zbigniewowi Kierkowskiemu za prowadzenie przez trzy kadencje przewodniczenia Radzie Powiatu, pogratulował jednocześnie wyboru na stanowisko Starosty.

 

            Przystępując do realizacji dalszej części pkt 6 Wiceprzewodniczący Rady o zabranie głosu poprosił Panią Annę Różycką Skarbnika Powiatu, która przedstawiła projekt uchwały
w sprawie zmian w wieloletniej prognozie finansowej na rok 2013 i lata następne (załącznik
nr 8) oraz projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu na 2013 rok (załącznik
nr 9).   

Wiceprzewodniczący Rady zapytał czy są pytania. Pytań nie było.

Opinię do projektu uchwały w sprawie zmian w wieloletniej prognozie finansowej na rok 2013 i lata następne przedstawił Pan Jerzy Znojek Przewodniczący Komisji Budżetu
i Finansów (załącznik nr 10).

            Projekt uchwały odczytała Wiceprzewodnicząca Rady Powiatu Pani Henryka Musiał.  

            Wiceprzewodniczący Rady zapytał czy są uwagi. Uwag nie było.

            W wyniku głosowania uchwałę przyjęto przy – 11 głosach „za”

                                                                                        2 głosach „wstrzymuję się”.

 

Opinię do projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu na 2013 rok odczytał Pan Jerzy Znojek Przewodniczący Komisji Budżetu i Finansów (załącznik nr 11).

Wiceprzewodniczący Rady zapytał czy są uwagi. Uwag nie było.

Projekt uchwały odczytał Wiceprzewodniczący Rady Powiatu Pan Ryszard Barna.

Wiceprzewodniczący Rady zapytał czy są pytania. Pytań nie było.

W wyniku głosowania uchwałę przyjęto przy – 11 głosach „za”

                                                                             2 głosach „wstrzymuję się”.

 

Ad. 7.

            W punkcie tym głos zabrał radny Bogusław Chałuda, który zapytał o schetynówki, dodał, że z ostatniej wypowiedzi Starosty wynikało, że Wojewoda zapewni środki.

           

            Głos zabrał Pan Marek Omasta Wicestarosta Pińczowski powiedział, że Wojewoda na dzień dzisiejszy przekazała 300 tys. zł. ze środków powodziowych, w granicach 13-16 sierpnia będzie wiadomo, czy tych środków będzie więcej. Pan Wicestarosta zapewnił, że nikt nie skierował oficjalnego pisma ze strony powiatu pińczowskiego dotyczącego zamknięcia tematu.

 

Ad.8. 

            W punkcie tym nikt nie zabrał głosu.

 

Ad.9.

Obrady sesji zakończyły się o godz. 1005.

Protokołowała: M. Budera

                                     

 

 

      Przewodniczący Rady Powiatu                            Wiceprzewodniczący Rady Powiatu

 

            Zbigniew Kierkowski                                                      Ryszard Barna


Statystyki bieżącej stronyWyświetleń: 1565

Wprowadził(a) do systemu: Monika Budera, data: 2013-08-16 12:48:10
Opublikował(a): Monika Budera, data publikacji: 2013-08-16 12:48:59
Ostatnia zmiana: Monika Budera, data: 2013-08-16 12:48:59
Rejestr zmian bieżącej strony
Archiwalne wersje tej strony