PROTOKÓŁ NR XXXVI/2013

Wersja do druku

PROTOKÓŁ NR XXXVI/2013

z sesji Rady Powiatu w Pińczowie

z dnia 25 września 2013 roku

 

 

 

Obrady sesji Rady Powiatu rozpoczęły się o godz. 905.

Stan 17 radnych – obecnych 13 radnych.

Lista obecności radnych oraz zaproszonych gości stanowią załączniki nr 1 i 2 do protokołu.

 

 

Proponowany porządek obrad przedstawia się następująco:

1.    Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.

2.    Przyjęcie porządku dziennego obrad.

3.    Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.

4.    Sprawozdanie z wykonania uchwał Rady Powiatu.

5.    Informacja z działalności Powiatowego Urzędu Pracy w Pińczowie za 2012 rok
 i I półrocze 2013 roku:

-     wystąpienie Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Pińczowie,

-     opinia Komisji Rozwoju Gospodarczego, Promocji, Oświaty, Kultury, Turystyki i Sportu,

-     dyskusja.

6.    Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych 2012/2013:

-     wystąpienie Kierownika Wydziału Spraw Społecznych

-     opinia Komisji Rozwoju Gospodarczego, Promocji, Oświaty, Kultury, Turystyki i Sportu,

-     dyskusja.  

7.    Informacja z działalności Domu Pomocy Społecznej w Pińczowie:

-     wystąpienie Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Pińczowie,

-     opinia Komisji Zdrowia, Opieki Społecznej i Bezpieczeństwa Publicznego,

-     dyskusja.  

8.Podjęcie uchwał:

-     w sprawie zmian w wieloletniej prognozie finansowej na rok 2013 i lata następne,

-     w sprawie zmian w budżecie powiatu na 2013 rok

-     akt likwidacji Powiatowego Ośrodka Kultury, Edukacji, Turystyki i Sportu w Pińczowie,

-     w sprawie wydzierżawienia części nieruchomości  położonej w Pińczowie stanowiącej własność Powiatu Pińczowskiego,

-     w sprawie zmiany Uchwały NR XII/77/2011 Rady Powiatu w Pińczowie
z dnia 27 października 2011 roku w sprawie powołania Rady Społecznej Zespołu Opieki Zdrowotnej w Pińczowie,

-     w sprawie zabezpieczenia środków finansowych w budżecie powiatu na realizację przebudowy dróg powiatowych realizowanych w ramach Programu Wieloletniego
pn. „Narodowy program przebudowy dróg lokalnych - Etap II Bezpieczeństwo - Dostępność – Rozwój” przewidzianą do realizacji w 2014 roku z udziałem środków
z budżetu państwa.

9.Informacja z pracy Zarządu Powiatu.

10.Interpelacje i zapytania radnych.

11.Wolne wnioski i oświadczenia radnych.

12.Zakończenie obrad.

  

Ad.1.

Przewodniczący Rady Pan Ryszard Barna otworzył obrady sesji. Powitał radnych oraz zaproszonych gości. Na podstawie listy obecności stwierdził, że na stan 17 radnych obecnych jest 14 radnych, zatem Rada Powiatu jest władna do podejmowania uchwał.

 

Ad.2.

Przewodniczący Rady poinformował, że proponowany porządek obrad sesji Radni otrzymali wraz z materiałami na sesję.

Przewodniczący Rady zapytał czy są uwagi. Uwag nie było.

Przewodniczący Rady przystąpił do głosowania nad porządkiem obrad.

W wyniku głosowania porządek obrad został przyjęty jednogłośnie.

 

Ad.3.

Przewodniczący Rady poinformował, że protokół z poprzedniej sesji został wyłożony do wglądu w Biurze Rady Powiatu na 3 dni przed terminem sesji. Następnie zapytał czy są uwagi. Uwag nie było.

W wyniku głosowania porządek obrad został przyjęty jednogłośnie – 14 głosów „za”.

 

Ad.4.

Przewodniczący Rady poinformował, że sprawozdanie z wykonania uchwał radni otrzymali w materiałach na dzisiejszą sesję (załącznik nr 3). Następnie zapytał czy są uwagi. Uwag nie było. 

 

Ad.5.

Przystępując do realizacji pkt 5 o zabranie głosu poproszono Panią Ewę Kasprzyk – Powiatowy Urząd Pracy w Pińczowie, która przedstawiła Informację z działalności Powiatowego Urzędu Pracy w Pińczowie za 2012 rok i I półrocze 2013 roku (załącznik nr 4).

 

            Przewodniczący Rady zapytał czy są uwagi. Uwag nie było.

 

Opinię do przedstawionej informacji odczytał Pan Jerzy Lechowski Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego, Promocji, Oświaty, Kultury, Turystyki i Sportu (załącznik nr 5).  

           

Ad.6.

            W punkcie tym o zabranie głosu poproszono Panią Teresę Gładysz – p.o. Kierownika Wydziału Spraw Społecznych, która przedstawiła Informację o stanie realizacji zadań oświatowych 2012/2013 (załącznik nr 6).

Pani Teresa Gładysz dodała ponadto, że ogólne wyniki egzaminów maturalnych po uwzględnieniu poprawek przedstawiają się następująco: LO Pińczów – 99%, ZSZ w Pińczowie 69%, ZSP Działoszyce – 6 osób, ogółem dla powiatu to – 85,20%. Pani T. Gładysz poinformowała, że zgodnie z uchwałą Rady Powiatu został rozwiązany Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Działoszycach i zlikwidowane Liceum Ogólnokształcące i Technikum wchodzące w skład Zespołu.   

Przewodniczący Rady zapytał czy są pytania. Pytań nie było.

 

            Opinię do przedstawionego materiału odczytał Pan Jerzy Lechowski Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego, Promocji, Oświaty, Kultury, Turystyki i Sportu (załącznik nr 7).

 

Pan Jerzy Lechowski powiedział ponadto, że w sierpniu odbyło się posiedzenie Komisji Oświaty, na którym analizowany był budżet oświaty i wyszły braki, które wynikają ze zmniejszenia liczba dzieci w roku szkolnym 2011/2012. Kadry, które są nie szybko da się dostosować do stanu liczbowego dzieci. Braki te dyrektorzy próbują eliminować. W tym celu odbyło się spotkanie, na którym omawiane były sprawy organizacyjne – jakie działania podjąć aby zmniejszyć braki. Ustalenia były konkretne i trzeba mieć nadzieję, że dyrektorom uda się zniwelować te braki. Najwięcej jest ich w ZSZ w Pińczowie. Pilną potrzebą jest opracowanie jakiegoś ostatecznego programu jeżeli chodzi o ZSZ w Pińczowie.

           

            Przewodniczący Rady Powiatu zapytał czy są uwagi. Uwag nie było. 

           

Ad.7.

            W punkcie tym Przewodniczący Rady o zabranie głosu poprosił Pana Krzysztofa Wąsika – Dyrektor  Domu Pomocy Społecznej w Pińczowie, który przedstawił Informację z działalności Domu Pomocy Społecznej w Pińczowie (załącznik nr 8). Pan Dyrektor powiedział ponadto, że została podpisana umowa na dofinansowanie zakupu samochodu. W DPS cały czas przebywa 106 mieszkańców, a stan statutowy to 102. Wynika to z braku miejsc w DPS-ach w całej Polsce. Obecnie około 50% osób umieszczonych jest w Domu na starach zasadach (przed 01.01.2004 r.), na te osoby jest płacona przez Wojewodę Świętokrzyskiego dotacja celowa. Dotacja celowa wraz z odpłatnością mieszkańców nie pokrywa całkowicie kosztów utrzymania, który wynosi 2.890 zł. Dotacja wynosi 1.949 zł, a odpłatność mieszkańca 551 zł. Gdyby wszystkie osoby przebywały na nowych zasadach z pewnością koszt utrzymania byłby inny. DPS w Pińczowie nie jest najdroższym Domem w województwie świętokrzyskim. Na dzień dzisiejszy wykorzystywane są środki pochodzące z poza budżetu np. środki unijne. Obecnie zakończone zostało malowanie całego budynku. Pan K. Wąsik poinformował, że bardzo dobrze przebiega współpraca z Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Pińczowie m.in. w zakresie przeciwdziałania bezrobociu..    

 

Przewodniczący Rady Powiatu zapytał czy są uwagi. Uwag nie było. 

 

Opinię do przedstawionego materiału odczytał Pan Piotr Zachariasz Członek Komisji Zdrowia, Opieki Społecznej i Bezpieczeństwa Publicznego (załącznik nr 9).

 

Przewodniczący Rady ogłosił przerwę – godz. 935

Zakończenie przerwy – godz. 955

Stan radnych – 14 radnych.

 

Ad.8.

            Podjęcie uchwał:

 

-      w sprawie zmian w wieloletniej prognozie finansowej na rok 2013 i lata następne

 

Przewodniczący Rady o zabranie głosu Panią Annę Różycką – Skarbnik Powiatu, która przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmian w wieloletniej prognozie finansowej na rok 2013 i lata następne (załącznik nr 10).

Przewodniczący Rady Powiatu zapytał czy są pytania. Pytań nie było. 

Opinię do omawianego projektu uchwały przedstawił Pan Jerzy Znojek Przewodniczący Komisji Budżetu i Finansów (załącznik nr 11).

Przewodniczący Rady zapytał czy są uwagi. Uwag nie było.

            Projekt uchwały odczytała Wiceprzewodnicząca Rady Powiatu Pani Henryka Musiał.    

             W wyniku głosowania uchwałę przyjęto przy: 10 glosach „za”

                                                                                         4 głosach „wstrzymuję się”.

           

-     w sprawie zmian w budżecie powiatu na 2013 rok

 

Głos zabrała Pani Anna Różycka Skarbnik Powiatu, która przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu na 2013 rok (załącznik nr 12).

Opinię do przedstawionego projektu uchwały odczytał Pan Ryszard Barna członek Komisji Budżetu i Finansów (załącznik nr 13).

Przewodniczący Rady zapytał czy są uwagi. Uwag nie było.

Projekt uchwały odczytała Wiceprzewodnicząca Rady Powiatu Pani Henryka Musiał.

Przewodniczący Rady zapytał czy są pytania. Pytań nie było.

 

Obrady sesji opuścił – radny Władysław Stępień – godz. 1005.

Stan radnych – 13 radnych.

 

W wyniku głosowania uchwałę przyjęto przy – 10 głosach „za”

                                                                  3 głosach „wstrzymuję się”.

 

Na obrady sesji przybył radny Władysław Stępień – godz. 1008.

Stan radnych – 14 radnych.

 

-     Akt likwidacji Powiatowego Ośrodka Kultury, Edukacji, Turystyki i Sportu w Pińczowie,

 

Głos zabrała Pani Wioletta Usnarska – Sekretarz Powiatu – która przedstawiła projekt uchwały Akt likwidacji Powiatowego Ośrodka Kultury, Edukacji, Turystyki i Sportu w Pińczowie (załącznik nr 14).

Projekt uchwały odczytała Wiceprzewodnicząca Rady Powiatu Pani Henryka Musiał.

Przewodniczący Rady zapytał czy są pytania.

Głos zabrał radny Roman Szczygieł, zadając pytanie co w przypadku jeżeli nie dojdzie do skutku sprzedaż budynku Ośrodka, kto będzie administrował tym obiektem, czy działalność jaka jest obecnie prowadzona w Ośrodku będzie mogła być nadal po podjęciu uchwały.

Pani Sekretarz powiedziała, że obiektem administrował będzie Wydział Organizacyjny, a działalność będzie prowadzona jako Starostwo.

Pani Skarbnik powiedziała, że działalność będzie prowadzona jak do tej pory, z tym, że będzie to podlegało pod Starostwo, a nie jako odrębny Ośrodek.

 

Opinię do przedstawionego projektu uchwały odczytał Pan Jerzy Lechowski Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego, Promocji, Oświaty, Kultury, Turystyki
i Sportu (załącznik nr 15).

 

Pan Jerzy Lechowski powiedział, że Komisja analizowała uchwałę o utworzeniu tego Ośrodka i zadania jakie były wtedy określone wyraźnie mówiły co jest zadaniem Ośrodka (tzn. krzewienie kultury, zaspokajanie potrzeb w zakresie kultury) i tych działań Ośrodek nie prowadził dlatego też Komisja zgodziła się na jego likwidację.

            Pan Starosta powiedział, że likwidacja to nie inicjatywa Powiatu, wynikło to z kontroli NIK-u, która zakwestionowała brak etatu księgowej w Ośrodku co by groziło dyscypliną dla Starosty i Skarbnika Powiatu. Pan Starosta oznajmił także, że w najbliższym czasie będzie powoływana odnowa tego typu jednostka ponieważ szybko ruszyły kroki w kierunku odzyskania VAT-u z hali widowiskowo-sportowej i warunkiem jest utworzenie spółki albo utworzenie jednostki organizacyjnej sportu. Utworzenie spółki to większe koszty dlatego też powołana zostanie jednostka organizacyjna, mająca w zarządzie halę widowiskowo-sportową.  

Przewodniczący Rady zapytał czy są jeszcze pytania. Pytań nie było.

 

W wyniku głosowania uchwałę przyjęto przy – 11 głosach „za”

                                                                              3 głosach „wstrzymuję się”.

 

-     w sprawie wydzierżawienia części nieruchomości położonej w Pińczowie stanowiącej własność Powiatu Pińczowskiego,

 

Głos zabrał Pan Józef Rusiński – Kierownik Wydziału Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami, który przedstawił projekt uchwały w sprawie wydzierżawienia części nieruchomości położonej w Pińczowie stanowiącej własność Powiatu Pińczowskiego (załącznik nr 16).

Projekt uchwały odczytała Wiceprzewodnicząca Rady Powiatu Pani Henryka Musiał.

Przewodniczący Rady zapytał czy są pytania. Pytań nie było.

Opinię do przedstawionego projektu uchwały odczytał Pan Jerzy Znojek Przewodniczący Komisji Budżetu i Finansów (załącznik nr 17).

W wyniku głosowania uchwała została przyjęta jednogłośnie.

 

Obrady sesji opuścił radny Władysław Stępień – godz. 1020

Stan radnych – 13 radnych.  

 

-     w sprawie zmiany Uchwały NR XII/77/2011 Rady Powiatu w Pińczowie
z dnia 27 października 2011 roku w sprawie powołania Rady Społecznej Zespołu Opieki Zdrowotnej w Pińczowie,

 

Głos zabrała Pani Teresa Gładysz – p.o. Kierownika Wydziału Spraw Społecznych, która przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmiany Uchwały NR XII/77/2011 Rady Powiatu w Pińczowie z dnia 27 października 2011 roku w sprawie powołania Rady Społecznej Zespołu Opieki Zdrowotnej w Pińczowie (załącznik nr 18).

Projekt uchwały odczytała Wiceprzewodnicząca Rady Powiatu Pani Henryka Musiał.

Przewodniczący Rady zapytał czy są pytania. Pytań nie było.

Opinię do przedstawionego projektu uchwały odczytał Pan Piotr Zachariasz członek Komisji Zdrowia, Opieki Społecznej i Bezpieczeństwa Publicznego (załącznik nr 19).

W wyniku głosowania uchwała została przyjęta jednogłośnie.

 

-     w sprawie zabezpieczenia środków finansowych w budżecie powiatu na realizację przebudowy dróg powiatowych realizowanych w ramach Programu Wieloletniego
pn. „Narodowy program przebudowy dróg lokalnych - Etap II Bezpieczeństwo - Dostępność – Rozwój” przewidzianą do realizacji w 2014 roku z udziałem środków
z budżetu państwa.

 

Głos zabrał Pan Tadeusz Bochniak – Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg w Pińczowie, który przedstawił projekt uchwały w sprawie zabezpieczenia środków finansowych w budżecie powiatu na realizację przebudowy dróg powiatowych realizowanych w ramach Programu Wieloletniego pn. „Narodowy program przebudowy dróg lokalnych - Etap II Bezpieczeństwo - Dostępność – Rozwój” przewidzianą do realizacji w 2014 roku
z udziałem środków z budżetu państwa (załącznik nr 20).

Projekt uchwały odczytała Wiceprzewodnicząca Rady Powiatu Pani Henryka Musiał.

Przewodniczący Rady zapytał czy są pytania. Pytań nie było.

Opinię do przedstawionego projektu uchwały odczytał Pan Jerzy Znojek Przewodniczący Komisji Budżetu i Finansów  (załącznik nr 21).

W wyniku głosowania uchwała została przyjęta jednogłośnie.

 

Ad.9.

W punkcie tym głos zabrał Przewodniczący Zarządu Powiatu Pan Zbigniew Kierkowski, który przedstawił informację z pracy Zarządu Powiatu (załącznik nr 22).

 

Ad.10.

            W punkcie tym nikt nie zabrał głosu.

Ad.11. 

            Głos zabrał Przewodniczący Rady Powiatu Pan Ryszard Barna, który poinformował radnych, że do Biura Rady wpłynęło pismo dotyczące rozpatrzenia skargi na Pana Józefa Kupisa Kierownika Środowiskowego Domu Samopomocy w Pińczowie. Przewodniczący zaproponował aby sprawą skargi zajęła się Komisja Rewizyjna. Następnie Przewodniczący poddał pod głosowanie swoją propozycję.

W wyniku głosowania propozycja została przyjęta przy 12 głosach „za”

                                                                                  i 1 głosie „wstrzymuję się”.

 

            Przewodniczący Rady udzielił głosu Panu Jerzemu Trzepatowskiemu – Zespół Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Chrobrzu, który powiedział, że od 1 września 2012 roku zostało powołane przez organ prowadzący Centrum Kształcenia Ustawicznego, co pozwoliło na przekształcenie dotychczasowej szkoły policealnej i podjęcie kształcenia w ramach kwalifikacji zawodowej. Obecnie prowadzone są kwalifikacyjne kursy zawodowe i na ten rok jest ponad 60 osób chętnych, co spowodowane jest wynikiem błędnie podjętej decyzji na etapie pogimnazjalnym. Aktualnie szkoła funkcjonuje bardzo dobrze. W egzaminie zawodowym tegorocznym uczniowie uzyskali bardzo dobrze wyniki (powyżej 80%).

Pan J. Trzepatowski zwrócił się ofertą do władz powiatu aby włączyć szkołę w Chrobrzu
w koordynację polityki kadrowej. Reforma, która ma miejsce w szkołach ponadgimnazjalnych spowodowała, że niektórych przedmiotów jest po jednej godzinie, dlatego też warto koordynować uzupełnienie etatu. Pan J. Trzepatowski zadeklarował, że nie ma problemu żaby między szkołą a powiatem zawrzeć porozumienie, aby nauczyciel uzupełniał etat. Dodał, że potrzeba jest zebrania się dyrektorów szkół i przyjęcia jasnej polityki jeśli chodzi o kierunki kształcenia.

Pan J. Trzepatowski odniósł się do sprawy internatu szkoły, zaproponował aby w internacie utworzyć Dom Pomocy Społecznej. Nie ma przeszkód aby wyłączyć część budynku z pod trwałego zarządu.   

   

Ad.12.

                          

Obrady sesji zakończono o godz. 1050.

Protokołowała: M. Budera

 

 

Przewodniczący

Rady Powiatu

 

Ryszard Barna

 

 

 


Statystyki bieżącej stronyWyświetleń: 1759

Wprowadził(a) do systemu: Monika Budera, data: 2013-10-24 11:37:49
Opublikował(a): Monika Budera, data publikacji: 2013-10-24 11:40:22
Ostatnia zmiana: Monika Budera, data: 2013-10-24 11:40:22
Rejestr zmian bieżącej strony
Archiwalne wersje tej strony