PROTOKÓŁ NR XL/2013

Wersja do druku

PROTOKÓŁ NR XL/2013

z sesji Rady Powiatu w Pińczowie

z dnia 30 grudnia 2013 roku

 

 

Obrady sesji Rady Powiatu rozpoczęły się o godz. 1000.

Stan 17 radnych – obecnych 15 radnych.

Lista obecności radnych oraz zaproszonych gości stanowią załączniki nr 1 i 2 do protokołu.

 

Proponowany porządek obrad przedstawia się następująco:

1.    Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.

2.    Przyjęcie porządku dziennego obrad.

3.    Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.

4.    Sprawozdanie z realizacji uchwał Rady Powiatu.

5.    Podjęcie uchwały w sprawie zmian w Regulaminie Wyboru Wiceprzewodniczących Rady Powiatu Pińczowskiego.

6.    Wybór Wiceprzewodniczącego Rady Powiatu Pińczowskiego.

7.    Podjęcie uchwały w sprawie wieloletniej prognozy finansowej na rok 2014 i lata następne:

-     wystąpienie Skarbnika Powiatu,

-     opinia Komisji Budżetu i Finansów,

-     dyskusja,

-     podjęcie uchwały.

8.    Uchwalenie budżetu powiatu na 2014 rok.

-     wystąpienie Skarbnika Powiatu,

-     opinia Komisji Budżetu i Finansów,

-     dyskusja,

-     podjęcie uchwały.

9.    Uchwalenie programu ochrony środowiska dla powiatu pińczowskiego na lata 2013-2016 z perspektywą na lata 2017-2020:

-     wystąpienie Kierownika Wydziału Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska,

-     opinia Komisji Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska,

-     dyskusja,

-     podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia programu ochrony środowiska dla powiatu pińczowskiego na lata 2013-2016 z perspektywą na lata 2017-2020.

10.Informacja z działalności Powiatowego Zarządu Dróg w Pińczowie:

-     wystąpienie Dyrektora Powiatowego Zarządu Dróg w Pińczowie,

-     opinia Komisji Rozwoju Gospodarczego, Promocji, Oświaty, Kultury, Turystyki i Sportu,

-     dyskusja.

11.Uchwalenie planu pracy Rady Powiatu na 2014 rok.

12. Uchwalenie planów pracy stałych Komisji Rady Powiatu na 2014 rok:

-        Komisji Rewizyjnej,

-        Komisji Budżetu i Finansów,

-        Komisji Zdrowia, Opieki Społecznej i Bezpieczeństwa Publicznego,

-        Komisji Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska,

-        Komisji Rozwoju Gospodarczego, Promocji, Oświaty, Kultury, Turystyki i Sportu.

13. Zatwierdzenie planu kontroli Komisji Rewizyjnej na 2014 rok.

14.Sprawozdanie z pracy Komisji Budżetu i Finansów:

-     wstąpienie Przewodniczącego Komisji Budżetu i Finansów

-     dyskusja.

15.Sprawozdanie z pracy Komisji Rewizyjnej i kontroli:

-     wstąpienie Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej

-     dyskusja.

16.Podjęcie uchwał:

-     w sprawie zmiany Uchwały Nr XXIX/166/2013 Rady Powiatu w Pińczowie z dnia
21 marca   2013 roku w sprawie określenia zadań finansowanych  w 2013 roku
ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych,

-     w sprawie rozkładu godzin pracy oraz planu dyżurów całodobowych aptek ogólnodostępnych na terenie Powiatu Pińczowskiego  w 2014 roku,

-     w sprawie powierzenia Gminie Pińczów zadania zarządzania publicznymi drogami powiatowymi,

-     w sprawie zmian w budżecie powiatu na 2013 rok,

-     w sprawie ustalenia opłat za usuwanie i przechowywanie pojazdów usuniętych z dróg na parkingach strzeżonych oraz kosztów powstałych w wyniku wydania dyspozycji usunięcia, a następnie odstąpienia od usunięcia pojazdu na 2014 rok.

17. Informacja z pracy Zarządu.

18 Interpelacje i zapytania radnych.

19. Wolne wnioski i oświadczenia radnych.

20. Zakończenie obrad.

           

Ad.1.

Przewodniczący Rady Pan Ryszard Barna otworzył obrady sesji. Powitał radnych oraz zaproszonych gości. Na podstawie listy obecności stwierdził, że na stan 17 radnych obecnych jest 14 radnych, zatem Rada Powiatu jest władna do podejmowania uchwał.

 

Ad.2.

Przewodniczący Rady poinformował, że proponowany porządek obrad sesji Radni otrzymali wraz z materiałami na sesję. Przewodniczący Rady przystąpił do głosowania nad porządkiem obrad.

W wyniku głosowania porządek obrad został przyjęty jednogłośnie.

Ad.3.

Przewodniczący Rady poinformował, że protokół z poprzedniej sesji został wyłożony do wglądu w Biurze Rady Powiatu na 3 dni przed terminem sesji. Następnie zapytał czy są uwagi. Uwag nie było.

W wyniku głosowania porządek obrad został przyjęty jednogłośnie – 14 głosów „za”.

Ad.4.

Przewodniczący Rady poinformował, że sprawozdanie z wykonania uchwał radni otrzymali w materiałach na dzisiejszą sesję (załącznik nr 3). Następnie zapytał czy są uwagi.

Uwag nie było.  

Ad.5.

Przystępując do realizacji pkt 5 Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie zmian w Regulaminie Wyboru Wiceprzewodniczących Rady Powiatu Pińczowskiego (załącznik nr 4).

Projekt uchwały odczytała Wiceprzewodnicząca Rady Powiatu Pani Henryka Musiał.

            Przewodniczący Rady zapytał czy są uwagi. Uwag nie było.

            W wyniku głosowania uchwała została przyjęta przy 9 głosach „za”

                                                                                                 5 głosach „wstrzymuję się”

 

Na obrady sesji przybył Radny Piotr Zachariasz – godz. 1015.

Stan radnych – 15 radnych.

Ad.6.

            W punkcie tym Przewodniczący Rady Powiatu poinformował, że Rada Powiatu dokonuje wyboru Wiceprzewodniczącego zgodnie z art. 14 ust. 1 ustawy o samorządzie powiatowym bezwzględną większością głosów w obecności co najmniej połowy ustawowego składu Rady w głosowaniu tajnym. Następnie poprosił o zgłaszanie kandydatur.

            Radny Jerzy Mucha zgłosił kandydaturę Radnego Marka Długosza.

            Przewodniczący Rady powiedział, że chodzi o zgłoszenie kandydatów na Wiceprzewodniczącego Rady.

Pan Zbigniew Kierkowski Starosta Pińczowski zgłosił kandydaturę Radnego Jana Walaska.

            Więcej kandydatur nie było.

            Przewodniczący Rady zapytał Radnego Jana Walaska czy wyraża zgodę na kandydowanie.

Radny Jan Walasek wyraził zgodę na kandydowanie.

Głos zabrał Radny Andrzej Kozera, który powiedział, że jeszcze jeden kandydat był zgłoszony.

Przewodniczący Rady zapytał Radnego Jerzego Muchę czy podtrzymuje kandydaturę Radnego Marka Długosza.

Radny Jerzy Mucha powiedział, że wycofuje kandydaturę Radnego Marka Długosza.

            Przewodniczący Rady zamknął listę kandydatów i poddał ją pod głosowanie.  

            W wyniku glosowania lista została przyjęta przy 12 głosach „za”

                                                                                            2 głosach „wstrzymuję się”

                                                                                            1 głosie „przeciw”.

 

            Przewodniczący Rady poinformował, że regulamin głosowania radni otrzymali w materiałach. Głosowanie jest tajne dlatego też przeprowadzi je powołana przez Radę i wybrana spośród radnych Komisja skrutacyjna. Radni głosują na kartach opatrzonymi pieczęcią Rady Powiatu w Pińczowie.

Następnie Przewodniczący Rady poprosił o zgłaszanie kandydatów do Komisji skrutacyjnej.

Radny Jerzy Mucha zgłosił kandydaturę Radnego Marka Długosza, Radny Jerzy Znojek zgłosił kandydaturę Radnego Piotra Zachariasza, Pan Starosta zgłosił kandydaturę Radnego Sławomira Spaczyńskiego.

Wszyscy w/w Radni wyrazili zgodę na kandydowanie do prac w Komisji skrutacyjnej.

Przewodniczący Rady zamknął listę i poddał ją pod głosowanie.

W wyniku glosowania lista została przyjęta przy: 14 głosach „za”

                                                                                  1 głosie „wstrzymuję się”.

                                                                                             

Przewodniczący Rady poprosił Komisję skrutacyjną o przygotowanie kart do głosowania i ogłosił przerwę – godz. 1015.

 

Zakończenie przerwy – godz. 1025.

Stan radnych – 15 radnych.

 

Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji skrutacyjnej o odczytanie regulaminu głosowania, a następnie rozdanie kart do głosowania radnym, którzy w kolejności alfabetycznej dokonają tajnego głosowania.

Przewodniczący Komisji skrutacyjnej Radny Marek Długosz odczytał regulamin głosowania, następnie członek Komisji skrutacyjnej wyczytał w kolejności alfabetycznej radnych, którzy dokonali tajnego głosowania.

Po dokonaniu głosowania Przewodniczący Rady ogłosił przerwę celem dokonania wyliczeń przez Komisję skrutacyjną – godz. 1040.

 

Zakończenie przerwy – godz. 1045.

Stan radnych – 15 radnych.

 

Po dokonaniu wyliczeń Przewodniczący Komisji skrutacyjnej Pan Marek Długosz na podstawie sporządzonego na tę okoliczność protokołu (załącznik nr 5) poinformował, że w głosowaniu tajnym na Wiceprzewodniczącego Rady Powiatu oddano 15 głosów w tym: 10 głosów „za”

  2 głosy „wstrzymuję się”

  3 głosy „przeciw”.

 

Na Wiceprzewodniczącego Rady Powiatu wybrany został Radny Jan Walasek.

Karty z głosowania stanowią załącznik nr 6 do protokołu.

            Przewodniczący Rady pogratulował nowo wybranemu Wiceprzewodniczącemu i zaprosił do zajęcia przez niego miejsca przy stole prezydialnym. 

 

Projekt uchwały w sprawie wyboru Wiceprzewodniczącego Rady Powiatu odczytała Wiceprzewodnicząca Rady Powiatu Pani Henryka Musiał (załącznik nr 7).

 

            W wyniku głosowania uchwała została przyjęta przy: 10 głosach „za”

                                                                                                    3 głosach „wstrzymuje się”

                                                                                                    2 głosach „przeciw”. 

                                                                                             

Ad.7.

             Przystępując do realizacji pkt 7 Przewodniczący Rady o zabranie głosu poprosił Panią Annę Różycką - Skarbnik Powiatu, która poinformowała, że projekt uchwały w sprawie wieloletniej prognozy finansowej na rok 2014 i lata następne (załącznik nr 8) był analizowany na wszystkich stałych Komisjach Rady.

            Opinię do przedstawionego projektu uchwały przedstawił Przewodniczący Komisji Budżetu i Finansów Pan Jerzy Znojek (załącznik nr 9).

            Przewodniczący Rady otworzył dyskusję. Nikt nie zabrał głosu.

 

            Projekt uchwały w sprawie wieloletniej prognozy finansowej na rok 2014 i lata następne odczytała Wiceprzewodnicząca Rady Powiatu Pani Henryka Musiał.

            W wyniku głosowania uchwała została przyjęta przy: 10 głosach „za”

                                                                                                    3 głosach „wstrzymuje się”

                                                                                                    2 głosach „przeciw”.

 

Ad.8.

            W punkcie tym Przewodniczący Rady o zabranie głosu poprosił Panią Annę Różycką - Skarbnik Powiatu, która poinformowała, że projekt uchwały w sprawie uchwalenia budżetu powiatu pińczowskiego na 2014 rok radni otrzymali na posiedzenia Komisji, na których projekt ten był analizowany (załącznik nr 10).

Następnie Pani Skarbnik poprosiła radnych o naniesienie poprawek do projektu uchwały.
Tzn. o wykreślenie z §10 pkt 2) słów „w tym zmian obejmujących zaplanowanie nowych zadań inwestycyjnych rocznych”, a w zamian za to dopisanie „ujętymi w planie wydatków”. Paragraf ten powinien brzmieć: „dokonywania przeniesień między wydatkami bieżącymi i majątkowymi ujętymi w planie wydatków”.

            Następnie Pani Skarbnik odczytała Uchwałę Nr 2175/2013 II Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Kielcach z dnia 10 grudnia 2013 roku w sprawie opinii o projekcie uchwały budżetowej Powiatu Pińczowskiego na 2014 rok (załącznik nr 11) oraz Uchwałę Nr 2176/2013 II Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Kielcach z dnia 10 grudnia 2013 roku w sprawie opinii o projekcie uchwały Rady Powiatu Pińczowskiego w sprawie wieloletniej prognozy finansowej na lata 2014 i lata następne (załącznik nr 12).

    

            Opinię do przedstawionego projektu uchwały przedstawił Przewodniczący Komisji Budżetu i Finansów Pan Jerzy Znojek (załącznik nr 13).

            Przewodniczący Rady otworzył dyskusję. Nikt nie zabrał głosu.

 

            Projekt uchwały w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Pińczowskiego na 2014 rok odczytała Wiceprzewodnicząca Rady Powiatu Pani Henryka Musiał.

            W wyniku głosowania uchwała została podjęta przy: 10 głosach „za”

     2 głosach „wstrzymuję się”

     3 głosach „przeciw”.

 

Obrady sesji opuścił radny Władysław Stępień – godz. 1110.

Stan radnych – 14 radnych.

           

Ad.9.

            W punkcie tym o zabranie głosu poproszono Panią Jolantę Piekara – Kierownik Wydziału Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska, która przedstawiła program ochrony środowiska dla powiatu pińczowskiego na lata 2013-2016 z perspektywą na lata 2017-2020 (załącznik nr 14).

Pani Jolanta Piekara powiedziała, że obowiązek sporządzenia „Programu ochrony środowiska dla powiatu pińczowskiego na lata 2013-2016 z perspektywą na lata 2017-2020” wynika z art. 17 i 18 ustawy z dnia 27 kwietnia 2011 r. Prawo ochrony środowiska. Projekty obydwu dokumentów zastały pozytywnie zaopiniowane przez organy opiniujące (Uchwała z dnia 20 listopada 2013 roku Nr 2333/13 Zarządu Województwa Świętokrzyskiego, Opinia sanitarna z dnia 2 grudnia 2013 roku SEV.9022.5.81.2013, oraz Opinia Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Kielcach z dnia 6 grudnia 2013 roku). W postępowaniu którego przedmiotem było sporządzenie programu ochrony środowiska, zapewniono także możliwość udziału społeczeństwa, na zasadach i w trybie określonych art. 39 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko.

 

Opinię do przedstawionego projektu uchwały przedstawił Przewodniczący Komisji Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska Pan Stefan Zasada (załącznik nr 15).

            Przewodniczący Rady otworzył dyskusję. Nikt nie zabrał głosu.

 

            Projekt uchwały w sprawie uchwalenia „Programu ochrony środowiska dla powiatu pińczowskiego na lata 2013-2016 z perspektywą na lata 2017-2020 odczytała Wiceprzewodnicząca Rady Powiatu Pani Henryka Musia.

W wyniku głosowania uchwała została podjęta jednogłośnie – 14 głosów „za”.

 

Ad.10.

            Przewodniczący Rady o zabranie głosu poprosił Pana Tadeusza Bochniaka – Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg w Pińczowie, który przedstawił Informacje z działalności Powiatowego Zarządu Dróg w Pińczowie  (załącznik nr 16).

 

            Opinię do przedstawionego materiału odczytał Pan Jerzy Lechowski Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego, Promocji, Oświaty, Kultury, Turystyki i Sportu (załącznik nr 17).

            Przewodniczący Rady zapytał czy są pytania. Pytań nie było.

            Informacja została przyjęta.

 

Ad.11.

            Przewodniczący Rady poinformował, że plan pracy Rady Powiatu na 2014 rok radni otrzymali w materiałach na sesję (załącznik nr 18).

Następnie zapytał czy są uwagi. Uwag nie było.

            W wyniku głosowania uchwała została przyjęta jednogłośnie – 14 głosów „za”.

 

Ad.12.

            Przewodniczący Rady poinformował, że plany pracy stałych Komisji Rady Powiatu na 2014 rok (załącznik nr 19) radni otrzymali w materiałach na sesję.

Następnie zapytał czy są uwagi. Uwag nie było.

            W wyniku głosowania uchwala została przyjęta jednogłośnie – 14 głosów „za”.

Na obrady sesji przybył radny Władysław Stępień – godz. 1120.

Stan radnych – 15 radnych.

 

Ad.13.

            W punkcie tym Przewodniczący Komisji Rewizyjnej przedstawił plan kontroli Komisji Rewizyjnej na 2014 rok (załącznik nr 20).

Przewodniczący Rady zapytał czy są uwagi. Uwag nie było.

            W wyniku głosowania uchwala została przyjęta jednogłośnie – 14 głosów „za”.

 

Ad.14.

            Przystępując do realizacji pkt 14 o zabranie głosu poproszono Pana Jerzego Znojka – Przewodniczący Komisji Budżetu i Finansów, który przedstawił sprawozdanie z pracy Komisji Budżetu i Finansów (załącznik nr 21).

Przewodniczący Rady zapytał czy są uwagi. Uwag nie było.

Sprawozdanie zostało przyjęte.

 

Ad.15.

W punkcie tym o zabranie głosu poproszono Pana Sławomira Spaczyńskiego – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej, który przedstawił sprawozdanie z pracy Komisji Rewizyjnej i kontroli (załącznik nr 22).

Przewodniczący Rady zapytał czy są uwagi. Uwag nie było.

Sprawozdanie zostało przyjęte.

 

Ad. 16.

            Podjęcie uchwał:

 

-     w sprawie zmiany Uchwały Nr XXIX/166/2013 Rady Powiatu w Pińczowie z dnia 21 marca   2013 roku w sprawie określenia zadań finansowanych  w 2013 roku ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych,

 

Głos zabrała Pani Joanna Słonina – Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie, która przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmiany Uchwały Nr XXIX/166/2013 Rady Powiatu w Pińczowie z dnia 21 marca   2013 roku w sprawie określenia zadań finansowanych  w 2013 roku ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (załącznik nr 23).

Przewodniczący Rady zapytał czy są pytania. Pytań nie było.

Opinię do przedstawionego projektu uchwały odczytał Pan Sławomir Spaczyński członek Komisji Zdrowia, Opieki Społecznej i Bezpieczeństwa Publicznego (załącznik nr 24).

Przewodniczący Rady zapytał czy są uwagi. Uwag nie było.

 

Projekt uchwały odczytała Wiceprzewodnicząca Rady Powiatu Pani Henryka Musiał.

 

W wyniku głosowania uchwałę przyjęto jednogłośnie – 15 głosów „za”.

 

-     w sprawie rozkładu godzin pracy oraz planu dyżurów całodobowych aptek ogólnodostępnych na terenie Powiatu Pińczowskiego  w 2014 roku,

 

Głos zabrała Pani Teresa Gładysz – p.o. Kierownika Wydziału Spraw Społecznych, która przedstawiła projekt uchwały w sprawie rozkładu godzin pracy oraz planu dyżurów całodobowych aptek ogólnodostępnych na terenie Powiatu Pińczowskiego  w 2014 roku (załącznik nr 25).

Przewodniczący Rady zapytał czy są pytania. Pytań nie było.

Opinię do przedstawionego projektu uchwały odczytał Pan Sławomir Spaczyński członek Komisji Zdrowia, Opieki Społecznej i Bezpieczeństwa Publicznego (załącznik nr 26).

Przewodniczący Rady zapytał czy są uwagi. Uwag nie było.

 

Projekt uchwały odczytała Wiceprzewodnicząca Rady Powiatu Pani Henryka Musiał.

 

W wyniku głosowania uchwałę przyjęto jednogłośnie – 15 głosów „za”.

 

-     w sprawie powierzenia Gminie Pińczów zadania zarządzania publicznymi drogami powiatowymi,

 

Głos zabrał Pan Tadeusz Bochniak – Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg w Pińczowie, który przedstawił projekt uchwały w sprawie powierzenia Gminie Pińczów zadania zarządzania publicznymi drogami powiatowymi (załącznik nr 27).

Przewodniczący Rady zapytał czy są pytania. Pytań nie było.

Opinię do przedstawionego projektu uchwały odczytał Pan Jerzy Lechowski Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego, Promocji, Oświaty, Kultury, Turystyki i Sportu  (załącznik nr 28).

Przewodniczący Rady zapytał czy są uwagi. Uwag nie było.

Projekt uchwały odczytała Wiceprzewodnicząca Rady Powiatu Pani Henryka Musiał.

 

W wyniku głosowania uchwałę przyjęto jednogłośnie – 15 głosów „za”.

 

-     w sprawie zmian w budżecie powiatu na 2013 rok,

 

Głos zabrała Pani Anna Różycka Skarbnik Powiatu, która przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu na 2013 rok (załącznik nr 29).

Przewodniczący Rady zapytał czy są pytania.

Opinię do przedstawionego projektu uchwały odczytał Pan Jerzy Znojek Przewodniczący Komisji Budżetu i Finansów (załącznik nr 30).

Przewodniczący Rady zapytał czy są uwagi. Uwag nie było.

Projekt uchwały odczytała Wiceprzewodnicząca Rady Powiatu Pani Henryka Musiał.

 

W wyniku głosowania uchwałę przyjęto przy – 10 głosach „za”

                                                                  4 głosach „wstrzymuję się”

                                                                  1 głosie „przeciw”.

 

-     w sprawie ustalenia opłat za usuwanie i przechowywanie pojazdów usuniętych z dróg na parkingach strzeżonych oraz kosztów powstałych w wyniku wydania dyspozycji usunięcia, a następnie odstąpienia od usunięcia pojazdu na 2014 rok

 

Głos zabrał Pan Wiktor Badurak – Kierownik Wydziału Komunikacji i Transportu, który przedstawił projekt uchwały w sprawie ustalenia opłat za usuwanie i przechowywanie pojazdów usuniętych z dróg na parkingach strzeżonych oraz kosztów powstałych w wyniku wydania dyspozycji usunięcia, a następnie odstąpienia od usunięcia pojazdu na 2014 rok (załącznik nr 31).

Opinię do przedstawionego projektu uchwały odczytał Pan Ryszard Barna członek Komisji Budżetu i Finansów (załącznik nr 32).

Przewodniczący Rady zapytał czy są pytania.

Głos zabrał Radny Andrzej Kozera, który zapytał co w sytuacji, kiedy pozostający przez dłuższy czas na parkingu pojazd nie jest wypłacalny lub właściciel znikł.

Pan Wiktor Badurak odpowiedział, że pojazdy usuwane są przez podmiot, który został wybrany w drodze przetargu i ten podmiot obciąża comiesięcznie powiat za parkowanie
i holowanie pojazdów. W takim przypadku jak mówi Radny Andrzej Kozera, podmiot ten musi po dwóch miesiącach zawiadomić powiat o takiej sytuacji i wtedy powiat musi ponosić koszty.

Zabierając głos Radny Andrzej Kozera stwierdził, że niektóre przystanki przy drogach powiatowych straszą zaniedbaniem. Zapytał kto powinien się tym problemem zająć.

Pan Wiktor Badurak – powiedział, że od zeszłego roku gminy przejęły zarządzenie wszystkimi przystankami i to one odpowiadają za porządek.

Radny Andrzej Kozera zapytał czy istnieje jakiś sposób zobowiązać wójtów/ burmistrzów aby zostało to uporządkowane.

Pan Wiktor Badurak – powiedział, że gminy zgodnie z ustawą o transporcie zbiorowym zostały zobligowane do utrzymania porządku na  przystankach.

Przewodniczący Rady  stwierdził, że nie jest to pytanie do Kierownika.

Radny Andrzej Kozera zapytał więc, komu to pytanie zadać.

Pan Wiktor Badurak odpowiedział, że Wójtowi i Burmistrzowi.

Radny Andrzej Kozera zawnioskował, aby wysłać stosowną decyzję do Wójtów
i Burmistrzów o uporządkowanie przystanków.

Wicestarosta Marek Omasta powiedział, że wniosek został zgłoszony
i Przewodniczący będzie reagował w tym temacie.  

Przewodniczący Rady zapytał czy są jeszcze uwagi. Uwag nie było.

Projekt uchwały odczytała Wiceprzewodnicząca Rady Powiatu Pani Henryka Musiał.

 

W wyniku głosowania uchwałę przyjęto przy – 13 głosach „za”

                                                                  1 głosie „wstrzymuję się”

                                                                  1 głosie „przeciw”.

Ad.17.

W punkcie tym głos zabrał Przewodniczący Zarządu Powiatu Pan Zbigniew Kierkowski, który przedstawił informację z pracy Zarządu Powiatu (załącznik nr 33).

 

 

 

Ad.18.

W punkcie tym głos zabrał radny Andrzej Kozera, który powiedział, że nadal oczekuje na odpowiedzi na wnioski i interpelacje zgłaszane przez radnego.

Ponadto Radny Andrzej Kozera poprosił o wyjaśnienie sytuacji w sprawie przystanków
z nadzorem Wojewody, aby określić jaka winna być procedura w tej sprawie i jakie powiat może mieć w tym zakresie kompetencje.

Radny Andrzej stwierdził, iż w wielu przypadkach dostrzegł unikanie odpowiedzialności za czynności, które winny być dokonywane. Stwierdził, że kilkakrotnie można to udowodnić na przykładzie Wicestarosty Marka Omasty, który w ramach swych czynności unika pracy i odpowiedzialności za wiele zadań, które winien realizować na terenie powiatu.

            Wicestarosta Marek Omasta poprosił Radnego Andrzeja Kozerę o wskazanie, o które zadania chodzi.

            Radny Andrzej Kozera powiedział, że nie będzie się powtarzał, wszystko jest zawarte w protokołach.

            Starosta Zbigniew Kierkowski odniósł się do sprawy przystanków. Powiedział,
że można doszukiwać jak rozwiązać sprawę prawnie, ale na pewno rozwiązanie problemu leży w rozmowach dwustronnych. Pan Starosta zapewnił, że na najbliższym Konwencie Starostów poruszy ten temat.

            Pan Starosta odniósł się do tematu pomników pamięci (chodzi o Kozubów). Poinformował, że Burmistrz zrobił wstępną wycenę i aby pomnik w Kozubowie gruntownie odnowić potrzebna byłaby kwota 60 tys. zł. Powiat jest obecnie na etapie pozyskiwania środków na ten cel. Odbyły się tam już prace porządkowe przeprowadzone przez Powiatowy Zarząd Dróg w Pińczowie oraz służby Urzędu Gminy w Pińczowie.

            Radny Andrzej Kozera powiedział, że obiektów, które powinny wyglądać przyzwoicie jest kilkadziesiąt. Dodał, że ani powiat ani gmina nie dadzą rady aby miejsca te należycie utrzymać, należałoby wciągnąć w to wszystkie gminy, jednostki organizacyjne, organizacje pozarządowe, a także jednostki Ochotniczych Straży Pożarnych, których jest dużo. Trzeba by mieć w tym temacie konstrukcję, żeby wiedzieć kto i za co w tym temacie odpowiada.  

 

Ad. 19.

W punkcie tym nikt nie zabrał głosu.

Ad. 14.

            Obrady sesji zakończono o godz. 1210.

Protokołowała: M. Budera

 

Przewodniczący

Rady Powiatu

Ryszard Barna


Statystyki bieżącej stronyWyświetleń: 1745

Wprowadził(a) do systemu: Monika Budera, data: 2014-02-04 12:02:50
Opublikował(a): Monika Budera, data publikacji: 2014-02-04 12:03:37
Ostatnia zmiana: Monika Budera, data: 2014-02-04 12:03:37
Rejestr zmian bieżącej strony
Archiwalne wersje tej strony