UCHWAŁA NR XXIII/118/2005
UCHWAŁA NR XXIII/118/2005
Rady Powiatu w Pińczowie
z dnia 24 lutego 2005 roku
w sprawie trybu postępowania o udzielenie dotacji podmiotom niezaliczonym do sektora finansów publicznych i nie działających w celu osiągnięcia zysku, na cele publiczne związane z realizacją zadań powiatu, sposobu ich rozliczania oraz kontroli wykonania zadań zleconych
Na podstawie art.12 pkt 11 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym (t.j. z 2001 r. Dz. U. Nr 142, poz. 1592 z późn. zm.) art.118 ust.1 i ust.2 pkt.2
w związku z art.71.ust.2 ustawy z dnia 26 listopada 1998 roku o finansach publicznych
(t.j. z 2003 r Dz. U. Nr 15, poz. 148 z późn. zm.) Rada Powiatu uchwała co następuje:
§1
- Podmioty niezaliczone do sektora finansów publicznych i nie działające
w celu i osiągnięcia zysku mogą otrzymać z budżetu powiatu dotację na cele publiczne związane z realizacją zadań realizowanych przez Powiat. - Zlecenie zadań innych niż określonych w art.4 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i wolontariacie (Dz. U. z 2003 r. Nr 96, poz.873 z późn. zmian.) następuje na zasadach określonych niniejszą uchwałą.
§2
- O udzielenie dotacji mogą ubiegać się podmioty niezaliczone do sektora finansów publicznych, nie działające w celu osiągnięcia zysku, prowadzące działalność statutową związaną z realizacją zadań powiatu, o których mowa w §1.
- Oferty powinny być złożone w terminie do dnia 30 września roku poprzedzającego rok budżetowy w Wydziale Organizacyjnym i Spraw Obywatelskich, który dokonuje ewidencji wniosków i przekazuje je niezwłocznie wydziałom merytorycznym do zaopiniowania.
- W przypadkach szczególnie uzasadnionych i w miarę posiadanych środków Zarząd powiatu może udzielić dotacji bez zachowania terminu określonego wyżej.
- Oferty realizacji zadania, o którym mowa w §1, może również złożyć podmiotom wymienionym w §2 ust.1 organ wykonawczy Powiatu. Podmiot przyjmujący ofertę organu wykonawczego powiatu składa pisemny wniosek o realizacje zadań, o których mowa w §1. Wzór wniosku stanowi załącznik nr 1 do niniejszej uchwały.
§3
- Wnioski – oferty o udzielenie dotacji powinny zawierać:
- szczegółowy zakres rzeczowy proponowanego do realizacji zadania,
- kalkulacje przewidywanych kosztów realizacji zadania,
- informację o posiadanych zasobach rzeczowych i kadrowych wskazujących na możliwość wykonania zadania,
- termin i miejsce realizacji zadania,
- informacje o posiadanych własnych środkach finansowych oraz uzyskanych z innych źródeł na realizację danego zadania.
- Do wniosku powinien być dołączony statut lub inny dokument organizacyjny lub rejestracyjny podmiotu, z którego wynikają jego zadania statutowe oraz pełnomocnictwa do składania oświadczeń woli.
- Wniosek powinien zwierać także poświadczenia z Urzędu Skarbowego oraz z ZUS o nie zaleganiu podmiotu z zapłatą składek oraz obowiązkowych należności publicznoprawnych.
- Wniosek powinien być podpisany przez osobę lub osoby uprawnione na podstawie aktualnych pełnomocnictw do składania oświadczeń woli w imieniu podmiotu wnioskodawcy.
- Organ wykonawczy Powiatu może uzależnić rozpatrzenie wniosku od złożenia w ustalonym terminie dodatkowych informacji i wyjaśnień lub dokumentów.
- Nie złożenie wskazanych dokumentów lub nie złożenie wyjaśnień w terminie spowoduje wykluczenie podmiotu z postępowania o udzielenie dotacji w trybie art. 118 ustawy o finansach publicznych.
§4
Warunkiem zlecenia przez samorząd powiatu realizacji zadania i udzielenia dotacji jest zawarcie pisemnej umowy przez organ wykonawczy z podmiotem, któremu udzielono dotacji.
§5
Umowa o której mowa w §4 o udzielenie dotacji powinna zawierać:
- dokładne oznaczenie stron umowy,
- szczegółowy opis zadania i terminu jego realizacji,
- zobowiązanie zleceniodawcy do prowadzenia dokumentacji w sposób umożliwiający ocenę wykonania zadania pod względem rzeczowym i finansowym,
- zobowiązanie zleceniobiorcy do poddania się w każdym czasie , bez wcześniejszego powiadomienia, kontroli prowadzonej przez zleceniodawcę lub osobę przez niego pisemnie upoważnioną w zakresie objętym umową,
- określenie wysokości dotacji jaka zleceniodawca przekaże zleceniobiorcy z tytułu realizacji umowy oraz sposób i termin jej przekazania,
- ustalenie zasad i terminów rozliczeń,
- ustalenie trybu i terminu przekazania zleceniodawcy informacji o zakresie i sposobie realizacji umowy oraz ustalenie zakresu objętego stałym nadzorem zleceniodawcy,
- szczegółowo określone zasady odpowiedzialności zleceniobiorcy z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania zleconego zadania lub wykorzystanie dotacji na cele inne niż określone w umowie, a w szczególności:
- termin zwrotu kwoty dotacji przeznaczonej na inne cele lub wykorzystanej niezgodnie z przeznaczeniem
- wysokość oprocentowania kwoty dotacji, o której mowa pod lit. a,
- termin zwrotu kwoty dotacji w wypadku niewykonania zleconego zadania.
§6
- Organ wykonawczy powiatu zobowiązany jest do prowadzenia nadzoru w zakresie wykonywania umów oraz oceny ich realizacji, uwzględniając kryteria efektywności, rzetelności, ciągłości, terminowości oraz jakości ich świadczenia.
- Nadzór nad wykonywaniem umowy prowadzony jest w sposób określony w umowie, a w szczególności poprzez:
- analizę okresowej oceny realizacji zadania, sporządzonej przez podmiot realizujący,
- kontrolę realizacji zadania w trybie określonym w umowie.
§ 7
- Rozliczenie wykonania zadania i wykorzystania dotacji z zachowaniem zasady jawności postępowania następuje na podstawie:
- rozliczenia dotacji według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do niniejszej uchwały,
- kserokopii opisanych rachunków i faktur VAT dotyczących wydatków zleceniobiorcy faktycznie poniesionych na realizację zadania.
- Rozliczenie udzielonej dotacji z budżetu powiatu należy złożyć w Wydziale Finansowym Starostwa Powiatowego.
- Rozliczenie wykonania zadania i wykorzystania dotacji następuje w terminie określonym w umowie.
§ 8
Traci moc Uchwała Nr XI/58/99 Rady Powiatu w Pińczowie z dnia 29 grudnia 1999 roku
w sprawie postępowania o udzielenie z budżetu powiatu dotacji, sposobu jej rozliczania oraz kontroli – wykonania zleconego zadania przez podmioty nie zaliczone do sektora finansów publicznych i nie działające w celu osiągnięcia zysku.
§ 9
Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Powiatu.
§ 10
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Świętokrzyskiego.
Przewodniczący Rady Powiatu
mgr Zbigniew Kierkowski
Załącznik nr1
do uchwały Nr XXIII/118/2005
Rady Powiatu w Pińczowie
z dnia 24 lutego 2005 roku
W N I O S E K
o udzielenie dotacji z budżetu powiatu pińczowskiego podmiotom nie zaliczonym do sektora finansów publicznych
- Wnioskodawca:
- nazwa .................................................................................................................
- siedziba ..............................................................................................................
- dokładny adres ...................................................................................................
- osoby uprawnione do reprezentacji i ich funkcja:
........................................................................................................................................................................................................................................................
- Dane o wnioskodawcy:
- przedmiot działania ...........................................................................................
- zakres działania .................................................................................................
- zaświadczenie o nie zaleganiu z zapłatą świadczeń publicznoprawnych oraz ZUS za ostatni rok poprzedzający założenie wniosku .....................................
- nazwa i adres organu rejestrowego ...................................................................
- numer w Krajowym Rejestrze Sądowym ..........................................................
- odpis statutu lub innego dokumentu potwierdzającego zakres rzeczowy
i miejscowy działania.
- Informacja o zadaniu:
- opis zadania .......................................................................................................
- termin i miejsce realizacji ..................................................................................
- cel zadania .........................................................................................................
- koszt zadania i jego kalkulacja...........................................................................
- wnioskowana kwota dotacji z budżetu ..............................................................
- źródła finansowania:
- elementy zadania finansowane z wnioskowanej dotacji ..............................
- środki własne .... ...........................................................................................
- środki z innych źródeł ..................................................................................
- Osoby odpowiedzialne z ramienia wnioskodawcy za realizację zadania oraz wykorzystanie i rozliczenie przyznanej dotacji.
..........................................................
( pieczątka i podpis osoby uprawnionej)
Załącznik nr 2
do uchwały Nr XXIII/118/2005
Rady Powiatu w Pińczowie
z dnia 24 lutego 2005 roku
Rozliczenie dotacji udzielonej z budżetu powiatu w kwocie ............................
na sfinansowanie zadania:
..................................................................................................................................................................................................................................................................
- Powyższą kwotę wydatkowano na:
- Całkowite rozliczenie zadania (dotyczy wszystkich źródeł finansowania).....................................................................................................
- Sprawozdanie z wykonania zadania sfinansowanego z dotacji (ocena merytoryczna efektów zadania) .........................................................................
Lp. |
Nr faktury rachunku |
Data faktury rachunku |
Wystawca faktury/rachunku |
Treść faktury rachunku |
Kwota |
Ogółem: |
Do rozliczenia dotacji przedstawiono oryginały rachunków/faktur, na których dokonano potwierdzenia sfinansowania z dotacji udzielonej z budżetu powiatu, których kserokopia potwierdzona za zgodność z oryginałem stanowi załącznik do rozliczenia dotacji
.................................................................................................................................
.................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................................................
.......................................................
(pieczątka i podpis osoby uprawnionej)
Wprowadził(a) do systemu: Wioletta Usnarska, data: 2005-05-06 08:02:30
Opublikował(a): Wioletta Usnarska, data publikacji: 2005-05-06 08:03:37
Ostatnia zmiana: Wioletta Usnarska, data: 2005-05-06 08:03:37
Rejestr zmian bieżącej strony
Archiwalne wersje tej strony