UCHWAŁA NR XXIII/118/2005

Wersja do druku

UCHWAŁA NR XXIII/118/2005

Rady Powiatu w Pińczowie

z dnia 24 lutego 2005 roku

w sprawie trybu postępowania o udzielenie dotacji podmiotom niezaliczonym do sektora finansów publicznych i nie działających w celu osiągnięcia zysku, na cele publiczne związane z realizacją zadań powiatu, sposobu ich rozliczania oraz kontroli wykonania zadań zleconych

 

Na podstawie art.12 pkt 11 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym (t.j. z 2001 r. Dz. U. Nr 142, poz. 1592 z późn. zm.) art.118 ust.1 i ust.2 pkt.2
w związku z art.71.ust.2 ustawy z dnia 26 listopada 1998 roku o finansach publicznych
(t.j. z 2003 r Dz. U. Nr 15, poz. 148 z późn. zm.) Rada Powiatu uchwała co następuje:

 

§1

  1. Podmioty niezaliczone do sektora finansów publicznych i nie działające
    w celu i osiągnięcia zysku mogą otrzymać z budżetu powiatu dotację na cele publiczne związane z realizacją zadań realizowanych przez Powiat.
  2. Zlecenie zadań innych niż określonych w art.4 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i wolontariacie (Dz. U. z 2003 r. Nr 96, poz.873 z późn. zmian.) następuje na zasadach określonych niniejszą uchwałą.

§2

  1. O udzielenie dotacji mogą ubiegać się podmioty niezaliczone do sektora finansów publicznych, nie działające w celu osiągnięcia zysku, prowadzące działalność statutową związaną z realizacją zadań powiatu, o których mowa w §1.
  2. Oferty powinny być złożone w terminie do dnia 30 września roku poprzedzającego rok budżetowy w Wydziale Organizacyjnym i Spraw Obywatelskich, który dokonuje ewidencji wniosków i przekazuje je niezwłocznie wydziałom merytorycznym do zaopiniowania.
  3. W przypadkach szczególnie uzasadnionych i w miarę posiadanych środków Zarząd powiatu może udzielić dotacji bez zachowania terminu określonego wyżej.
  4. Oferty realizacji zadania, o którym mowa w §1, może również złożyć podmiotom wymienionym w §2 ust.1 organ wykonawczy Powiatu. Podmiot przyjmujący ofertę organu wykonawczego powiatu składa pisemny wniosek o realizacje zadań, o których mowa w §1. Wzór wniosku stanowi załącznik nr 1 do niniejszej uchwały.

§3

  1. Wnioski – oferty o udzielenie dotacji powinny zawierać:

  1. szczegółowy zakres rzeczowy proponowanego do realizacji zadania,
  2. kalkulacje przewidywanych kosztów realizacji zadania,
  3. informację o posiadanych zasobach rzeczowych i kadrowych wskazujących na możliwość wykonania zadania,
  4. termin i miejsce realizacji zadania,
  5. informacje o posiadanych własnych środkach finansowych oraz uzyskanych z innych źródeł na realizację danego zadania.

  1. Do wniosku powinien być dołączony statut lub inny dokument organizacyjny lub rejestracyjny podmiotu, z którego wynikają jego zadania statutowe oraz pełnomocnictwa do składania oświadczeń woli.
  2. Wniosek powinien zwierać także poświadczenia z Urzędu Skarbowego oraz z ZUS o nie zaleganiu podmiotu z zapłatą składek oraz obowiązkowych należności publicznoprawnych.
  3. Wniosek powinien być podpisany przez osobę lub osoby uprawnione na podstawie aktualnych pełnomocnictw do składania oświadczeń woli w imieniu podmiotu wnioskodawcy.
  4. Organ wykonawczy Powiatu może uzależnić rozpatrzenie wniosku od złożenia w ustalonym terminie dodatkowych informacji i wyjaśnień lub dokumentów.
  5. Nie złożenie wskazanych dokumentów lub nie złożenie wyjaśnień w terminie spowoduje wykluczenie podmiotu z postępowania o udzielenie dotacji w trybie art. 118 ustawy o finansach publicznych.

§4

Warunkiem zlecenia przez samorząd powiatu realizacji zadania i udzielenia dotacji jest zawarcie pisemnej umowy przez organ wykonawczy z podmiotem, któremu udzielono dotacji.

§5

Umowa o której mowa w §4 o udzielenie dotacji powinna zawierać:

  1. dokładne oznaczenie stron umowy,
  2. szczegółowy opis zadania i terminu jego realizacji,
  3. zobowiązanie zleceniodawcy do prowadzenia dokumentacji w sposób umożliwiający ocenę wykonania zadania pod względem rzeczowym i finansowym,
  4. zobowiązanie zleceniobiorcy do poddania się w każdym czasie , bez wcześniejszego powiadomienia, kontroli prowadzonej przez zleceniodawcę lub osobę przez niego pisemnie upoważnioną w zakresie objętym umową,
  5. określenie wysokości dotacji jaka zleceniodawca przekaże zleceniobiorcy z tytułu realizacji umowy oraz sposób i termin jej przekazania,
  6. ustalenie zasad i terminów rozliczeń,
  7. ustalenie trybu i terminu przekazania zleceniodawcy informacji o zakresie i sposobie realizacji umowy oraz ustalenie zakresu objętego stałym nadzorem zleceniodawcy,
  8. szczegółowo określone zasady odpowiedzialności zleceniobiorcy z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania zleconego zadania lub wykorzystanie dotacji na cele inne niż określone w umowie, a w szczególności:

  1. termin zwrotu kwoty dotacji przeznaczonej na inne cele lub wykorzystanej niezgodnie z przeznaczeniem
  2. wysokość oprocentowania kwoty dotacji, o której mowa pod lit. a,
  3. termin zwrotu kwoty dotacji w wypadku niewykonania zleconego zadania.

§6

  1. Organ wykonawczy powiatu zobowiązany jest do prowadzenia nadzoru w zakresie wykonywania umów oraz oceny ich realizacji, uwzględniając kryteria efektywności, rzetelności, ciągłości, terminowości oraz jakości ich świadczenia.
  2. Nadzór nad wykonywaniem umowy prowadzony jest w sposób określony w umowie, a w szczególności poprzez:

  1. analizę okresowej oceny realizacji zadania, sporządzonej przez podmiot realizujący,
  2. kontrolę realizacji zadania w trybie określonym w umowie.

 

§ 7

  1. Rozliczenie wykonania zadania i wykorzystania dotacji z zachowaniem zasady jawności postępowania następuje na podstawie:

  1. Rozliczenie udzielonej dotacji z budżetu powiatu należy złożyć w Wydziale Finansowym Starostwa Powiatowego.
  2. Rozliczenie wykonania zadania i wykorzystania dotacji następuje w terminie określonym w umowie.

 

§ 8

Traci moc Uchwała Nr XI/58/99 Rady Powiatu w Pińczowie z dnia 29 grudnia 1999 roku
w sprawie postępowania o udzielenie z budżetu powiatu dotacji, sposobu jej rozliczania oraz kontroli – wykonania zleconego zadania przez podmioty nie zaliczone do sektora finansów publicznych i nie działające w celu osiągnięcia zysku.

§ 9

Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Powiatu.

§ 10

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Świętokrzyskiego.

 

 

 

 

 

 

 

 

Przewodniczący Rady Powiatu

mgr Zbigniew Kierkowski

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik nr1

do uchwały Nr XXIII/118/2005

Rady Powiatu w Pińczowie

z dnia 24 lutego 2005 roku

W N I O S E K

o udzielenie dotacji z budżetu powiatu pińczowskiego podmiotom nie zaliczonym do sektora finansów publicznych

 

 

  1. Wnioskodawca:

  1. nazwa .................................................................................................................
  2. siedziba ..............................................................................................................
  3. dokładny adres ...................................................................................................
  4. osoby uprawnione do reprezentacji i ich funkcja:

........................................................................................................................................................................................................................................................

  1. Dane o wnioskodawcy:

  1. przedmiot działania ...........................................................................................
  2. zakres działania .................................................................................................
  3. zaświadczenie o nie zaleganiu z zapłatą świadczeń publicznoprawnych oraz ZUS za ostatni rok poprzedzający założenie wniosku .....................................
  4. nazwa i adres organu rejestrowego ...................................................................
  5. numer w Krajowym Rejestrze Sądowym ..........................................................
  6. odpis statutu lub innego dokumentu potwierdzającego zakres rzeczowy
    i miejscowy działania.

  1. Informacja o zadaniu:

  1. opis zadania .......................................................................................................
  2. termin i miejsce realizacji ..................................................................................
  3. cel zadania .........................................................................................................
  4. koszt zadania i jego kalkulacja...........................................................................
  5. wnioskowana kwota dotacji z budżetu ..............................................................
  6. źródła finansowania:

  1. Osoby odpowiedzialne z ramienia wnioskodawcy za realizację zadania oraz wykorzystanie i rozliczenie przyznanej dotacji.

 

..........................................................

( pieczątka i podpis osoby uprawnionej)

Załącznik nr 2

do uchwały Nr XXIII/118/2005

Rady Powiatu w Pińczowie

z dnia 24 lutego 2005 roku

 

Rozliczenie dotacji udzielonej z budżetu powiatu w kwocie ............................

na sfinansowanie zadania:

..................................................................................................................................................................................................................................................................

  1. Powyższą kwotę wydatkowano na:
  2. Lp.

    Nr faktury rachunku

    Data faktury rachunku

    Wystawca faktury/rachunku

    Treść faktury rachunku

    Kwota

    Ogółem:

    Do rozliczenia dotacji przedstawiono oryginały rachunków/faktur, na których dokonano potwierdzenia sfinansowania z dotacji udzielonej z budżetu powiatu, których kserokopia potwierdzona za zgodność z oryginałem stanowi załącznik do rozliczenia dotacji

  3. Całkowite rozliczenie zadania (dotyczy wszystkich źródeł finansowania).....................................................................................................
  4. .................................................................................................................................

    .................................................................................................................................

  5. Sprawozdanie z wykonania zadania sfinansowanego z dotacji (ocena merytoryczna efektów zadania) .........................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................................................

.......................................................

(pieczątka i podpis osoby uprawnionej)


Statystyki bieżącej stronyWyświetleń: 3954

Wprowadził(a) do systemu: Wioletta Usnarska, data: 2005-05-06 08:02:30
Opublikował(a): Wioletta Usnarska, data publikacji: 2005-05-06 08:03:37
Ostatnia zmiana: Wioletta Usnarska, data: 2005-05-06 08:03:37
Rejestr zmian bieżącej strony
Archiwalne wersje tej strony