Uchwała nr XLIII/213/2010

Wersja do druku

 

Uchwała nr XLIII/213/2010
Rady Powiatu w Pińczowie
z dnia 22 października 2010 roku

 

 

 

w sprawie trybu prac nad projektem uchwały budżetowej

 

 

Na podstawie art. 53 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1592 z późn. zm.) oraz art. 234 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 ze zm.) Rada Powiatu uchwala, co następuje:

 

§ 1

 

Ustala się tryb prac nad projektem uchwały budżetowej stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.

 

§ 2

 

Tracą moc uchwały:

1.       nr XX/111/2008 Rady Powiatu w Pińczowie z dnia 28 sierpnia 2008 roku w sprawie trybu pracy nad projektem uchwały budżetowej.

2.       nr XXXV/181/2010 Rady Powiatu w Pińczowie z dnia 28 stycznia 2010 roku w sprawie szczegółowości uchwalenia budżetu Powiatu Pińczowskiego.

 

§ 3

 

Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Powiatu.

 

§ 4

 

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik

do uchwały nr XLIII/213/2010

Rady Powiatu w Pińczowie

z dnia 22 października 2010 roku

 

 

Tryb prac nad projektem uchwały budżetowej

 

§ 1

1. Zarząd Powiatu opracowuje i przedkłada Radzie Powiatu projekt budżetu według określonego niniejszą  uchwałą trybu pracy.

2. Poprzez czynność „przedkłada” należy rozumieć złożenie projektu budżetu wraz z wymaganą i określoną niniejszą uchwałą dokumentacją Przewodniczącemu Rady Powiatu.

§ 2

1.   W toku prac nad przygotowaniem projektu budżetu z Zarządem Powiatu współpracują:

       –  Dyrektor i Kierownicy Wydziałów Starostwa Powiatowego

       –  Dyrektorzy i Kierownicy jednostek organizacyjnych powiatu

       –  Kierownicy powiatowych służb, inspekcji i straży.

2.     Niezwłocznie po otrzymaniu informacji z Ministerstwa Finansów i od Wojewody Świętokrzyskiego Skarbnik Powiatu podaje podmiotom wymienionym w ust. 1 założenia do opracowania materiałów planistycznych.

3.   W terminie do 30 października podmioty wymienione w ust. 1 przekazują przygotowane materiały planistyczne zawierające w szczególności:

            przewidywane wykonanie roku bieżącego, 

       – planowane kwoty dochodów bieżących i majątkowych budżetu wyszczególnione w układzie: dział, rozdział, paragraf klasyfikacji budżetowej,

       – planowane kwoty wydatków bieżących i majątkowych budżetu wyszczególnione w układzie: dział, rozdział, paragraf klasyfikacji budżetowej,

       – prognozowane przychody i wydatki dochodów własnych utworzonych na podstawie art. 223 ustawy o finansach publicznych.

4.   Materiały planistyczne powinny zawierać:

– dane o charakterze liczbowym, a także projekty planów rzeczowych ze szczegółową kalkulacją  sporządzoną z uwzględnieniem aktualnych cen oraz przewidywanego wskaźnika inflacji,

           – wnioski pochodzące od podmiotów ubiegających się o dotacje z budżetu powiatu, niezaliczonych do sektora finansów publicznych i niedziałających w celu osiągnięcia zysku, które są podstawą do sporządzenia przez Zarząd Powiatu projektu budżetu.

§ 3

1.   Projekt uchwały budżetowej powiatu określa:

1)       prognozowane dochody według źródeł ich pochodzenia i działów klasyfikacji budżetowej w podziale na dochody:

           bieżące,

           majątkowe,

2)        wydatki budżetu powiatu w podziale na działy i rozdziały klasyfikacji budżetowej z wyodrębnieniem: 

    a) wydatków bieżących, w tym w szczególności:

          wynagrodzenia i  składki od nich naliczane,

           wydatki związane z realizacją zadań statutowych,

          dotacji na zadania bieżące,

           wydatków przypadających do spłaty w danym roku budżetowym, zgodnie z zawartą umową z tytułu poręczeń i gwarancji udzielonych przez powiat,

          wydatków na obsługę długu jednostki (odsetki),

    b) wydatków majątkowych,


     3)   źródła pokrycia deficytu lub przeznaczenia nadwyżki budżetu,

     4)   przychody i rozchody budżetu powiatu,

     5) wydatki związane z wieloletnimi programami inwestycyjnymi z wyodrębnieniem wydatków na finansowanie  poszczególnych programów,

6)  wydatki na programy i projekty realizowane ze środków Unii Europejskiej z wyodrębnieniem wydatków  na finansowanie  poszczególnych programów

     7)   upoważnienia dla zarządu jednostki do zaciągania zobowiązań: 

     a) na finansowanie wydatków do limitu roku budżetowego lub limitów na wieloletnie programy inwestycyjne,

         b) z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania jednostki i termin zapłaty upływa w roku następnym,

      8)  zakres i kwoty dotacji przedmiotowych,

      9) dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych powiatowi odrębnymi ustawami,

     10) dotacje inne niż określone w pkt 8 i 9 przekazywane na podstawie odrębnych przepisów związane z realizacją zadań powiatu,

    11) dochody i wydatki związane z realizacją zadań wspólnych realizowanych w drodze umów lub porozumień między j.s.t.

2.   W projekcie uchwały budżetowej mogą być zawarte: 

1) upoważnienie dla Zarządu Powiatu do zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na pokrycie występującego w ciągu roku budżetowego deficytu budżetu powiatu, 

2)  upoważnienie dla Zarządu Powiatu do dokonywania zmian w budżecie w zakresie określonym w art. 258 ust. 1 ustawy o finansach publicznych, 

3)   inne postanowienia dotyczące wykonywania budżetu powiatu.

§ 4

1.   Projekt uchwały budżetowej wraz z uzasadnieniem oraz projekt uchwały w sprawie wieloletniej prognozy  finansowej, Zarząd Powiatu przyjmuje w formie uchwały zarządu i przedstawia w terminie ustawowym Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Kielcach celem zaopiniowania oraz Radzie Powiatu.

 

2.   Przewodniczący Rady Powiatu otrzymany projekt uchwały budżetowej wraz z uzasadnieniem oraz projekt uchwały w sprawie wieloletniej prognozy finansowej przekazuje niezwłocznie do zaopiniowania Komisjom Rady Powiatu.

 

3.  Komisje Rady Powiatu wyrażają swoją opinię o projekcie uchwały budżetowej i projekcie uchwały w sprawie wieloletniej prognozy finansowej przekazują je Zarządowi Powiatu.

 

4.  Zarząd Powiatu rozpatruje przekazaną opinię o projekcie uchwały budżetowej i projekcie uchwały w sprawie wieloletniej prognozy finansowej pod kątem ewentualnych możliwości ich uwzględnienia i opracowuje stosowne autopoprawki.

§ 5

1. Projekt uchwały budżetowej Rada Powiatu rozpatruje i uchwala budżet przed rozpoczęciem roku budżetowego a w szczególnie uzasadnionych przypadkach nie później niż w terminie określonym w ustawie o finansach publicznych.

 

2.  Projekt uchwały w sprawie wieloletniej prognozy finansowej rozpatrywany jest na sesji, na której rozpatrywany jest projekt uchwały budżetowej.

 

3.  Zarząd Powiatu przed uchwaleniem budżetu i uchwały w sprawie wieloletniej prognozy finansowej jest obowiązany przedstawić Radzie Powiatu opinię Regionalnej Izby Obrachunkowej o projekcie uchwały budżetowej i projekcie uchwały w sprawie wieloletniej prognozy finansowej.

 

4.  Sesja Rady Powiatu obejmująca debatę budżetową winna się odbyć przy zachowaniu zasad jawności gospodarowania środkami publicznymi.

§ 6

Do czasu uchwalenia uchwały budżetowej, jednak nie później niż w terminie określonym w ustawie o finansach publicznych, podstawą gospodarki finansowej jest projekt uchwały budżetowej.

§ 7

Podjęta uchwała budżetowa podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Świętokrzyskiego.

 

 

 

                                                           PRZEWODNICZĄCY

                                                           RADY POWIATU

 

                                                           Zbigniew Kierkowski

 

 

 

 


Statystyki bieżącej stronyWyświetleń: 1739

Wprowadził(a) do systemu: Monika Budera, data: 2010-11-10 11:03:38
Opublikował(a): Monika Budera, data publikacji: 2010-11-10 11:05:49
Ostatnia zmiana: Monika Strojna, data: 2013-12-05 11:48:38
Rejestr zmian bieżącej strony
Archiwalne wersje tej strony