1. Motywowanie ucznia do twórczego działania. |
1. Motywowanie uczniów do nauki. |
Sprzyjanie kształtowaniu postawy innowacyjnej u uczniów.
Praca nauczycieli metodami aktywnymi.
Wypracowanie systemu promowania i nagradzania uczniów aktywnych i osiągających sukcesy. |
Uczeń dostosowuje zajęcia pozalekcyjne do własnych zainteresowań.
Uczeń umie korzystać z różnorodnych źródeł informacji.
Uczeń prezentuje swoje osiągnięcia w szkole i poza nią.
Uczeń krytycznie podchodzi do nowości.
Uczeń bierze udział w konkursach przedmiotowych i artystycznych. |
Koła zainteresowań i zajęcia pozalekcyjne (SKS, koło strzeleckie , koło polonistyczne - SYLABUS, organizacje szkolne i pozaszkolne – PCK, ZHP, Klub Olimpijczyka).
Zastosowanie na lekcjach dramy, burzy mózgów, dyskusji, debat itp.
Publikacje w ,,SZTUBAKU’’
(poezja, felietony,
prace graficzne, humor szkolny ,aktualności sportowe ,muzyczne ,konkursy ,wywiady ,reklamy)
wydanie tomiku wierszy uczniów „Jesienne prezentacje artystyczne”.
Udział w konkursach
|
Nauczyciele i opiekunowie organizacji(K. Marszalik ,A. Staniszew ,D. Wites, J. Leśniewski,
W. Koza, K. Roliński,
T. Wojciechowska
G. Kuta
Nauczyciele wszystkich przedmiotów.
T. Wojciechowska
A. Miernik
T. Pietrzykowski
|
Do 30. 09-zbieranie informacji na temat zainteresowań uczniów
Cały rok
Cały rok
Na bieżąco wg zgłoszeń |
2. Komunikacja inter-personalna.
|
1. Pozytywne postawy w kontaktach międzyludzkich.
2. Życie w społeczeństwie i uczestnictwo w kulturze |
Przekazywanie uczniom norm obowiązujących w społeczeństwie.
Rozwijanie umiejętności akceptacji siebie i drugiego.
Włączenie młodzieży do działań charakterze wolnotarystycznym.
Wdrożenie programów rozwijających umiejętności interpersonalne.
Uczenie konstruktywnego rozwiązywania konfliktów.
Tworzenie atmosfery przyjaźni w kontaktach uczeń-nauczyciel
nauczyciel-nauczyciel
uczeń-uczeń.
Kształtowanie więzi z krajem ojczystym oraz świadomości obywatelskiej.
Wpajanie szacunku dla tradycji, historii i symboli narodowych.
Motywowanie do poznawania dziejów przodków.
Kultywowanie tradycji narodowych, religijnych i rodzinnych.
Godne reprezentowanie szkoły w miejscach publicznych
|
Uczeń potrafi zachować się w każdej sytuacji , jest tolerancyjny.
Uczeń umie reagować postawą asertywną.
Uczeń jest chętny do niesienia pomocy potrzebującym.
Uczeń jest świadomy postaw konformistycznych i nonkonformistycznych.
Uczeń ma świadomość zagrożeń płynących z otaczającego środowiska.
Uczeń potrafi nawiązywać wzajemne kontakty.
Uczeń wykazuje pozytywną postawę wobec obowiązków szkolnych, jest zdyscyplinowany.
Uczeń ma szacunek dla społeczności lokalnej, zna dzieje narodowe
Uczeń wyraża właściwe postawy etyczne i patriotyczne
Uczeń bierze czynny udział w organizowanych przez szkołę uroczystościach i akademiach.
Uczeń jest świadomy tradycji i wie jak je pielęgnować.
Uczeń wie jak się zachować w miejscach publicznych.
|
Podejmowanie dyskusji i debat w ramach lekcji wychowawczych i podstaw przedsiębiorczości ,WOS-u
Podejmowanie tej tematyki na lekcjach wychowawczych
Zapoznanie uczniów z ideą wolontariatu. Pozyskanie chętnych do pracy w klubie ,,WOLNOTARIUSZ’’
Podejmowanie tej tematyki na lekcjach wychowawczych.
Utrzymywanie stałego kontaktu z instytucjami wspomagającymi proces wychowania.
Ślubowanie klas I
Zajęcia integracyjne w klasach I
Poruszanie tej tematyki na godzinach wychowawczych.
|
Wychowawcy
I. Sarwa
K. Roliński
M. Stępień
Wychowawcy klas, pedagog szkolny
Wychowawcy klas I
T .Wojciechowska
A. Miernik
A. Pawłowska
T. Bartos
Księża katecheci
wychowawcy
Księża katecheci
Wychowawcy klas IV
Księża katecheci
Wychowawcy klas
A. Oleszak, B. Oleksy,
W. Koza, T. Pietrzykowski, M. Stępień
Wychowawcy klas III
A. Pawłowska
|
Cały rok
Wg potrzeb
Wg planu klubu
Wg potrzeb
Wg potrzeb
X-XI
Cały rok
X
XI
V
XII
II lub III
IV
III
VI
Wg potrzeb |
|
Wdrażanie do samorządności.
Rozwijanie poczucia przynależności do społeczności lokalnej ,ojczyzny i Europy-EDUKACJA EUROPEJSKA, EDUKACJA REGIONALNA
Wdrażanie do rozwiązywania problemów o charakterze społecznym-EDUKACJA EKOLOGICZNA
|
Uczniowie przeprowadzają kampanię wyborczą do SU oraz demokratyczne wybory.
Uczniowie pełnoletni biorą udział w wyborach samorządowych,.
Uczeń zdaje sobie sprawę z zanieczyszczenia lokalnego środowiska i wie jakie działania należy podjąć, aby temu zapobiec. |
Wycieczka do oczyszczalni ścieków. |
M. Prażuch
K. Roliński, W. Koza
Nauczyciele wszystkich przedmiotów
T. Pisarek
M. Prażuch
Nauczyciele wszystkich przedmiotów
M. Prażuch
|
III
Cały rok
Cały rok
Cały rok
IX
X
|
3. Współpraca z rodzicami. |
1. Współpraca szkoły i nauczycieli z rodzicami. |
Uświadomienie rodzicom możliwości intelektualnych ich dzieci.
Zainteresowanie rodziców finansami szkoły.
Współdziałanie rodziców i nauczycieli w procesie wychowania.
|
Rodzice umieją wspomagać dzieci w rozwiązywaniu problemów wieku dojrzewania.
Rodzice szanują poglądy swoich dzieci i są tolerancyjni.
Rodzice wspierają dzieci w ich twórczym działaniu.
Rodzice znają możliwości finansowe szkoły ,są współodpowiedzialni za gospodarowanie finansami.
Rodzice pomagają nauczycielom w pracy nad integracją grupy.
|
Organizowanie przez szkołę spotkań pedagoga i psychologa z rodzicami.
Ankieta wśród rodziców.
Różne uroczystości szkolne według kalendarza.
Wybór trójek klasowych ,spotkania w ramach RADY RODZICÓW.
Udział rodziców w wycieczkach i innych uroczystościach szkolnych.
|
Wychowawcy klas
Pedagog szkolny
Pedagog szkolny
Organizatorzy uroczystości
Wychowawcy klas
Wychowawcy klas |
Cały rok
XII
Wg kalendarza imprez
X
Wg planów wychowawczych klas |